  • Data: 2008-05-20 17:34:52
    Temat: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Od: bungo <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin pisze:
> [...]
    prawa majatkowe do programu byly wlasnoscia pracodawcy.

    oznacza, ze pracownik musi miec obowiazek
    sluzbowych, ale tylko tych, ktore wynikaja z obowiazkow

    w zakres obowiazkow na moim stanowisku)

    stronie http://www.prawnik.net.pl/pwi/art12.htm
    > taki fragment z rozdzialu "IV. Gdy strony się nie umówiły" dotyczacy okreslenia,
    czy wykonanie jakiegos dziela miesci sie w obowiazkach,
    > czy jest poza nimi:
    >
    > "W literaturze przedmiotu przedstawia się szereg okoliczności pomocnych w
    ustaleniu czy dany utwór powstał "w związku
    > z wykonywaniem obowiązków ze stosunku pracy":
    >
    > - hipotetyczne zbadanie sytuacji kiedy sporny utwór nie został by wykonany,
    czy można by pracownikowi przedstawić zarzut
    > naruszenia obowiązków pracowniczych,
    >
    > - zbadanie czy w trakcie tworzenia utworu pracownik był podporządkowany
    pracodawcy lub osobie wskazanej przez pracodawcę ,
    > czy tworząc utwór stosował się do wskazówek pracodawcy, czy był
    zobowiązany do uzgadniania i konsultowania z pracodawcą
    > kolejnych wersji utworu,
    >
    > - odwołać można się również do zwyczajów i praktyk obowiązujących w danej
    grupie zawodowej lub w danym zakładzie pracy.

    > Co do pierwszego warunku, to czy godzac sie na napisanie programu (co nie jest w
    moich obowiazkach wg opisu mojego stanowiska
    > pracy) a potem hipotetycznie go nie wykonujac naruszylbym moje obowiazki
    pracownicze, skoro bylo to polecenie szefa ?

    > Co do drugiego warunku, to faktycznie w trakcie tworzenia projektu bylem
    podporzadkowany pracodawcy, ktory monitorowal moje
    > postepy w projekcie.
    >
    > Tak wiec co wynika z powyzszego ? Ma pracodawca te prawa do kodu zrodlowego, czy
    jednak nie ?

    > Pozdrawiam, Marcin
    > ---

    Nie ma.
    Przede wszystkim nie mial prawa wydawac Ci zadnych polecen dotyczacych
    tworzenia oprogramowania. Mogl co najwyzej wydawac polecenia zwiazane
    z serwisowaniem.

    Twoj blad, ze dales sie wpuscic w taki kanal ze po 2 miesiacach
    oddelegowania od "normalnych" obowiazkow zastanawiasz sie, czy Twoj
    program komputerowy jednak nie jest Twoj....

    Napisz na priv, powiem Ci (gratis) co robic.

    pozdrawiam
    Bungo