  • Data: 2009-03-05 20:06:42
    Temat: Re: Prawo "komputerowe"
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Reeno" <r...@g...com> wrote
    > Jak to jest z prawami autorskimi takich spraw jak napisany program
    > oraz pliki, ktore on obsluguje?

    Prawo autorskie dotyczy utworu, tu: kodu. To jest chronione.
    Rozszerzenie samo w sobie nie, co najwyzej konkretny plik zawierajacy utwór,
    oznaczony takim rozszerzeniem.

    > Czy rozszerzenia plikow sa gdzies opatentowane?

    Nie mozna opatentowac.

    >Czy jezeli okaze sie
    > ze jakis inny program tez uzywa tego rozszerzenie, to autorzy tamtego
    > programu moga mi zagrozic sadem?

    Nie moga.

    > To samo pytanie do samej nazwy programu, czy nazwe programu trzeba
    > gdzies opatentowac?

    Nie trzeba, mozna _zastrzec_ w Urzedzie Patentowym.

    > Jak to sie ma w praktyce? Czy jezeli ja jako programista z
    > jednoosobowa dzialalnoscia musze pisac "zastrzezone dla MojaFirma"?

    Nie musisz, mozesz. Nie zmienia to materialnego faktu istnienia praw.

    > Wiekszosc osobnych programow na stronie ma napisana wlasnie nazwe
    > programu, nie wierze ze zakladaja osobne firmy na kazdy program ;)

    Wystarczy, ze zastrzegaja nazwe kazdego jako znak towarowy.
    Zreszta wcale nie musza zastrzegac. Calkiem mozliwe, ze to informacja nie o
    zastrzezeniu nazwy, a infromacja do kogo naleza prawa autorskie.