eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo kanoniczne (finansowe?): Czy poświęcenie "na cudzym terenie" jest nieważne? ;-)Re: Prawo kanoniczne (finansowe?): Czy poświęcenie "na cudzym terenie" jest nieważne? ;-)
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5fc5158c$0$515$65785112@news.neostrada.pl> <rq46qr$e1b$2@gioia.aioe.org>
    <5fc63961$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <rq6fdm$17df$1@gioia.aioe.org>
    <5fc6df4a$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fc75248$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <rq82o9$cbp$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: Prawo kanoniczne (finansowe?): Czy poświęcenie "na cudzym terenie"
    jest nieważne? ;-)
    Date: Wed, 2 Dec 2020 14:57:00 +0100

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-12-02 o 09:37, J.F. pisze:

    >To dopiero od paru lat. Jeżdżą samochodami, juz nie idą na piechotę i
    >jeszcze żyłka by im pękła jakby chodzili/jeździli z kropidłem i wodą
    >święconą.

    U mnie po blokowisku ciagle chodza. Samochod to byloby utrudnienie.

    Moze juz nie robia przenosnych kropidel, moze wierny lubi byc solidnie
    spryskany.

    A moze chodzi o ten drobny datek przy okazji pobierania wody skazonej
    :-)

    >Tutaj wieszają kartkę z zawiadomieniem.

    Kartka to jedno, a spytanie to drugie.

    Tylko tak omijac jedno mieszkanie od 25 lat ... troche
    nieekonomicznie.
    Ale moze maja dobry wywiad srodowiskowy i wiedza ze ten poganin ciagle
    tam mieszka :-)

    J.

    P.S.

    https://www.rmfmaxxx.pl/news/Jak-przyjac-ksiedza-po-
    koledzie-Poradnik-podbija-internet,38829.html

    https://www.przewodnik-katolicki.pl/Archiwum/2017/Pr
    zewodnik-Katolicki-52-2017/Temat-numeru/Przewodnik-p
    o-koledzie-czyli-jak-przyjac-ksiedza-i-nie-zmeczyc-s
    iebie-i-jego

    Chodził ksiądz po kolędzie, a już zmęczony był. Pod lasem stoi domek,
    z piętnaście minut drogi, a tu nieodśnieżone. Ale idzie dym z komina,
    więc wdowa jest w domu (bo proboszcz wiedział, że tam starsza, samotna
    pani mieszkała).
    ,,No, ojej... Iść, nie iść. No ale ona czeka. Jeśli jej nie odwiedzę,
    będę miał wyrzuty sumienia".
    Koniec końców poszedł. Wtarabanił się do izby i mówi zdyszany:
    - Szczęść Boże! No, ale pani docenia, że ja tu piętnaście minut
    szedłem po nieodśnieżonej drodze, żeby pani błogosławieństwo
    przynieść!
    - Rozumiem księdza... Przecież każdy grosz się liczy...