  • Data: 2013-09-07 15:36:07
    Temat: Re: Prawo jazdy zagranica, dokad wyjechac?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    "Kacper" <k...@m...pl> wrote in message
    news:52299c29$0$1251$65785112@news.neostrada.pl...
    > Jako że w Polsce uzyskanie obecnie prawa jazdy to jak zdobycie licencji
    > pilota, chciałbym zdać zagranicą.
    > Gdzie można to zrobić legalnie i bez większych problemów? Jakie są
    > formalności i koszty?
    > Nie interesują mnie szemrane kursy za wschodnią granicą, czy kupowanie
    > egipskiego prawa jazdy, podkreślam tylko _LEGALNA_ droga.

    bede strzelal ze najprosciej u czechow czy slowakow, ale moge ci napisac
    tylko jak wyglada to w irlandii

    po pierwsze trzeba miec numer pps - odpowiednik pesel, da sie zalatwic bez
    osobistego
    stawiennictwa, ale trzeba miec kogos z irlandzkim adresem korespondencyjnym

    nastepnie online oplacasz sobie egzamin (normalny koszt to 45 euro, mozna za ok.
    20
    euro wiecej miec pytania po polsku jezeli sobie zyczysz)

    teoria w pdf jest dostepna online, mozna tez kupic sobie plytke cd z egzaminem
    do
    potestowania, pytan jest okolo 1500 - na egzaminie 40 z czego na 35 musisz
    odpowiedziec prawidlowo

    po zdaniu teorii wysylasz papiery do ichniego wydzialu komunikacji zeby uzyskac
    papier o nazwie learner permit, wazny dwa lata - dokument upowaznia cie to do
    jazdy smochodem (cala Irlandia poza autostradami) pod warunkiem ze towazyszy ci
    kierowca ktory ma prawko minimum 2 lata

    zeby przystapic do egzaminu praktycznego (85 euro) i uzyskac pelne prawo jazdy
    musisz miec learner permit od minimum 6 miesiecy w trakcie ktorych musisz
    przejechac
    conajmniej 12 godzin z instruktorem (25-35 euro za godzine)