  • Data: 2002-11-11 18:30:47
    Temat: Re: Prawo cywilne - ciekawe
    Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Według mnie nie zawarli żadnej umowy, bo nie odpowiedział na ofertę
    > znajomego, a przecież milczeniem nie zawarł umowy. Żeby zawrzeć umowę
    > przedwstępną muszą zajść takie same przesłanki jak przy umowie definitywnej -
    > zgodne oświadczenia woli. Co o tym myślicie?

    Zastanawiałem się nad umową przedwstępną, jednak czy w tym przypadku na pewno
    wyznaczony został termin w którym ma być ona zawarta (art. 389 KC)? Wydaje mi
    się, że nie, gdyż za taki nie można uznać terminu 2 tygodni - jest to jedynie
    okres w którym ma się spełnić lub nie określony warunek. Moim zdaniem można by
    tą umowę potraktować jako zawarcie umowy zobowiązującej do przeniesienia
    własności nieruchomości z zastrzeżeniem warunku,ale ze względu na brak formy
    aktu notarialnego jest ona nieważna. Myślę, że umowa ta nie rodzi właściwie
    żadnych skutków prawnych, gdyby nawet przyjąć iż stanowi ona umowę przedwstępną
    - owszem jest art. 390 KC jednak wystąpiłyby tu trudności dowodowe.

    Ciacho