  • Data: 2002-11-11 20:58:40
    Temat: Re: Prawo cywilne - ciekawe(?)
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Raldek <r...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Mam taką sytuację:
    > Daleki znajomy X zaoferował mi sprzedaż swojego domku letniskowego.
    > (...)

    Człowieku, chyba zbyt patetycznie traktujesz swój problem. To zagadnienie
    jest na prawdę banalne dla każdego, kto sumiennie studiował prawo cywilne.
    Otrzymałeś aż cztery (merytorycznie trzy) odpowiedzi na Poradzie Prawnej.
    Moją odpowiedzieć potwierdził niezależnie ode mnie na pl.soc.prawo Michal
    Ch., a Ty jeszcze nie wierzysz, iż taka jest ocena prawna tego stanu
    faktycznego. Poza tym, albo coś kręcisz, albo nie zrozumiałeś odpowiedzi na
    Poradzie Roberta Walczaka, gdyż o swojej umowie przedwstępnej piszesz
    następnie w odpowiedzi na list Michala Ch. w trzeciej osobie. Co do zawarcia
    umowy przedwstępnej - to nie są czasy starożytnego Rzymu, aby zawierający
    umowę musieli wypowiadać te same formułki. Jeżeli sprzedający zaoferował, że
    zawrze umowę definitywną z dwa tygodnie pod warunkiem, że nikt przez ten czas
    nie zaoferuje wyższej ceny, to według Ciebie jak się zakończyła rozmowa:
    a) kupujący odwrócił się na pięcie i w milczeniu odszedł, więc sprzedający
    według Roberta Walczaka jest cały czas związany swoją ofertą, czy może
    b) kupujący powiedział dobra, zjawię się więc za dwa tygodnie i dowiem się
    jak się sprawy mają: jeśli warunek się nie spełnił to chętnie kupię ten
    domek - i w ten sposób zawarli umowę przedwstępną, czy też
    c) kupujący powiedział: nie interesuje mnie ta propozycja i strony nie weszły
    na drogę zawarcia umowy sprzedaży, lub może
    d) kupujący i sprzedający uznali, że kupujący musi się zastanowić nad
    przyjęciem tej oferty przez jakiś czas, i do tego czasu sprzedający jest
    związany swoją ofertą na skutek braku złożenia oświadczenia woli przez
    kupujacego?

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys