  • Data: 2002-05-06 12:04:59
    Temat: Re: Prawo autorskie - korzystanie z plików
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 6 May 2002, Marcin BACIK Koteras wrote:

> [...]
    >+ komputera. Na komputerze tym mam legalne oprogramowanie(I) do zapisu danych
    >+ na dysk. Mam też beznadziejny program(II) do obróbki tych danych...
    >+
    >+ Jako że wspomniany program(II) jest beznadziejny to napisałem sobie swój
    >+ program, który wykorzystuje pliki z programu (I) - wykorzystuje w części, bo
    >+ wyciągam z nich przede wszystkim dane odebrane z urządzenia.
    >+ Jak można się domyśleć format zapisu danych nie jest tekstowy, a binarny
    >+ czyli musiałem sam rozgryźć co i jak jest zapisane.

    AFAIK polskie prawo upoważnia do takiego działania, *o ile*
    autor programu nie dostarczy ci tych danych *oraz* *tylko*
    w zakresie, w którym jest ci to niezbędne.
    Na mój rozum - ok.

    >+ Jako, że taki program może się przydać nie tylko mi chciałbym go sprzedać i
    >+ tu pojawia się pytanie:
    >+ Czy muszę mieć zgodę autora programów I i II na wykorzystanie tych plików w
    >+ swoim programie?

    Jeśliby tak było, to nie istniałby np. StarOffice ;) !
    M$ zdaje się nie ropowszechniał specyfikacji formatów .DOC i .XLS

    >+ Zaznaczam, że mój program bez programu I jest bezużyteczny.

    Więc autor programu swoją "działkę" dostanie.

    Pozdrowienia, Gotfryd