  • Data: 2002-03-04 02:14:52
    Temat: Re: Prawo autorskie a Internet
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ". : bld : ." wrote:

> [...]
    >
    > Szczerze mowiac Twoja odpowiedz mnie nie zdziwila, gdyz ja sam uwazam ten
    > pomysl za lekko poroniony (zreszta jak wiekszosc grupowiczow z pl.comp.www).
    > Chodzilo mi bardziej o to aby potwierdzic to u ludzi znajacych sie lepiej na
    > temacie prawa autorskiego.
    > Tak wiec zgadzam sie z wszystkimco piszesz.
    >
    > Pomijajac nawet trudna kwestie realizacji technicznej jak i inne ktore
    > poruszyles, glownie chcialem dowiedziec sie czy faktycznie istnialaby
    > podstawa prawna na ktora mogliby sie oni powolywac.
    > Z tego co piszesz wynika ze w USA ten temat byl juz walkowany - czy moglbys
    Poszukaj w archiwum usenetu na Google.

    > A co do ilosic kasy ktora oni chca za to to z tego co pamietam chcieli
    > podzialu zyskow TPSA 50:50, chociaz to ich zdanie moglo sie zmienic, wiec
    > nie jestem pewien i podaje adres tego stowarzyszenia -http://www.sti.org.pl

    Ale zyskow z czego ?

    > Dla mnie po prostu ten temat wydaje sie absurdalny, zreszta wiekszosc
    > grupowiczow postrzega go jako probe zarobienia kasy na tworcach www.
    chyba przez tworcow www ?

    > Czy jeszcze ktos moze podac jakies konkretne przyklady, ktore moglyby pomoc
    > zrozumiec tym ludziom ze nie maja racji, tudziez szansy na to zeby wygrac

    To nie jest istotne czy maja czy nie maja racji.
    Maja interes prawny i gdy wynajma adwokatow, zainwestuja duze pieniadze
    na spory sadowe,
    to jest szansa ze cos ugryza z zyskow operatora.

    Ale moga juz dzisiaj czerpac zyski wprowadzajac odplatny dostep do
    swoich stron www.

    Niemniej nadal nie odpowiedziales jaka ma byc podstawa wyceny
    artystycznej dziela ?

    Ilosc klikow czy cos wiecej.

    Mysle ze erotyka bedzie miala 1000 x wieksza ogladalnosc i przejmie
    99,99% zyskow z tantiem autorskich.

    Ale pomysl raz jeszcze ze prezentacja www to forma reklamy i tutaj sa
    juz znane technologie placenia operatorowi za reklame.
    Wlasnie przez autora strony www, a nie odwrotnie.

    pozdrowienia
    Jacek

    osobicie nie chcialbym aby moj abonament za internet finansowal osoby
    trzecie bez mojej zgody
    co wiecej, nie znalazlem strony, serwisu www, ktory by stanowil wartosc
    za ktora warto zaplacic.

    Jedynym takim sensownym serwisem jest Google, dawniej Altavista,
    DejaNews
    ale one sie utrzymuja z reklamowania swoich klientow
    i nie slyszalem aby oczekiwaly wspolfinansowania przez operatorow ISP.

    Zatem problem jest juz chyba rozstrzygniety.
    Gdy tysiace programow sa w wersji demo/ shareware/ freeware bez oplaty
    to trudno oczekiwac jakiejs oplaty za strone www, ktorej kod nie jest
    wcale skomplikowany ani bardziej zlozony niz prosciutki programik
    komputerowy.

    Poza tym nadal czuc odech tysiecy autorow www, ktorzy chca prezentowac
    swoje strony www, serwisy www za frico.

    Jacek