eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawa pracownika i agencji reklamowej › Re: Prawa pracownika i agencji reklamowej
  • Data: 2002-03-02 08:45:55
    Temat: Re: Prawa pracownika i agencji reklamowej
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sat, 2 Mar 2002, M. wrote:

    > Czy może bez zgody agencji prezentować publicznie ukończone prace (choć
    > nie jest autorem całości) np. w swoim portfolio lub w internecie na
    > własnej stronie www ?

    Nie może.

    > Jakie prawa ma agencja ?

    Takie jakie wynikają z rodzaju dzieła i celu umowy o pracę (art. 12 ust. 1
    Ustawy)

    Ale, ale: skoro pracownik nie odegrał roli twórczej przy tworzeniu dzieła,
    a tylko wykonywał polecenia kogoś innego, to ten inny ktoś posiada prawa
    autorskie osobiste do niego, co się wiąże m.in. z koniecznością
    umieszczenia _jego_ nazwiska na egzemplarzu dzieła. Faktycznym problemem
    może się więc ukazać ustalenie kto tak naprawdę jest twórcą i od kogo
    agencja przejęła MPA (bo w określonych wypadkach musi je przenieść z
    powrotem).

    > Czy może sobie zastrzec prawo do tego aby materiały, które produkuje
    > były tylko i wyłšcznie jej własnościš oraz klienta, dla którego powstały
    > ?

    Owszem, można zakres przejętych praw rozszerzyć albo zawęzić - ustawa jest
    w tym względzie dyspozytywna ("jeśli umowa o pracę nie stanowi inaczej").

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.
    We're English, and the English are best at everything." [W. Golding, LotF]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1