    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa policji
    Date: Sat, 11 Nov 2006 15:46:42 +0100

    On Sat, 11 Nov 2006 07:58:48 +0100, "Andrzej" wrote:

    >Witam
    >
    >Grupa wyrostków oddalająca się jak to napisałeś "stanowczym krokiem" na
    >widok patrolu

    A może po prostu trenowali chód sportowy, bo się przygotowywali do
    zawodów lekkoatletycznych?

    > - a jakby za chwilę znaleźli 13-latkę zgwałconą w krzakach ?

    A jakby za chwilę znaleźli masowy grób?

    >Wylegitymowanie w takie sytuacji było nawet wskazane. Jaką można mieć
    >pewność że nie "wiejecie" bo coś przeskrobaliście ?

    A jaką można mieć pewność że nie zgwałciłeś żadnej 13-latki?

    >Należy też rozróżnić dwie czynności tj. przeszukanie z którego
    >obligatoryjnie sporządza się protokół

    A jaki to ma związek przeprowadzeniem przez policjantów kontroli
    osobistej opisanej przez Szymona? Policjanci przecież nie dokonali
    żadnego przeszukania.

    >oraz przegląd bagażu - tu nie ma
    >takiego obowiązku.

    A jaki to ma związek z sytuacją opisaną przez Szymona? Ten park to na
    terenie portu, dworca był, czy co? A może chłopaki tratwą lub łodzią
    płynęli, ewentualnie poruszali się innym środkiem transportu
    (paralotnią?)? Napisz mi proszę co mają przepisy dotyczące
    przeglądania zawartości bagażu do opisanej tu sytuacji?

    >Jeśli tylko przejrzeli zawartość plecaków, bez grzebania po kieszeniach
    >ubrania i w jeszcze kilku innych mało ciekawych miejscach to nie było to
    >przeszukanie.

    Jakby nawet pogrzebali by im w kieszeniach ubrań i innych mało
    ciekawych miejscach (jakich?), to sądzę że w dalszym ciągu byłaby to
    jedynie kontrola osobista opisana w art. 16 Dz.U. 2005 nr 141 poz.
    1186, a nie przeszukanie (art. 219 par.2 kpk).
    Mniemam tak na podstawie opisu sytuacji, przedstawionego przez Szymona
    - wnioskuję, iż działania policjantów miały na celu sprawdzenie czy
    doszło do popełnienia czynu zabronionego pod groźbą kary (sprzedaż
    alkoholu nieletnim?), a nie że działali na polecenie prokuratora lub
    sądu w celu znalezienia rzeczy mogących stanowić dowód w sprawie lub
    podlegających zajęciu w postępowaniu karnym. Może o tym świadczyć to,
    że chłopcy zostali wytypowani do kontroli praktycznie "przypadkowo",
    nie ma żadnej sprawy, ani postępowania karnego, dlatego też policjanci
    nie okazali postanowienia sądu lub prokuratora (bo prawdopodobnie
    takich nie było), nakazu kierownika ani nawet legitymacji i nie
    musieli sporządzać żadnego protokołu.

    --
    pozdrawiam
    Bremse