  • Data: 2006-11-11 13:52:40
    Temat: Re: Prawa policji
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 10 Nov 2006 21:27:17 +0100, "Szymon Fortuna" wrote:

    >Witam wszystkich!
    >Mam pytanie dotyczące praw policji - mam 14 lat, dziś zostałem zatrzymany
    >wraz z kolegami przez dwóch funkcjonariuszy Policji - za to, że w momencie
    >kiedy oni weszli na alejkę na pl. Sikorskiego w Krakowie my stanowczym
    >krokiem zaczęliśmy go opuszczać. Podeszli do nas, oczywiście żadnej
    >legitymacji, nic.

    Jak to nic - jeden z nich podał swój stopień służbowy, imię i
    nazwisko, podstawę prawną...

    >I "otwierać plecaki, zobaczymy czy nie macie browarów".

    a także przyczynę podjęcia czynności służbowej. Może to potwierdzić
    drugi funkcjonariusz.

    >Oczywiście nic nie znaleźli, i nawet nie mam nic przeciwko takim
    >przeszukaniom, tylko chciałbym wiedzieć do czego zarówno ja, jak i
    >funkcjonariusze mają prawo.

    Poczytaj rozporządzenie.

    >Google pomogły i znalazły, że mogli tak zrobić,
    >tyle że powinni spisać protokół, a nie zrobili.

    A zażądałeś sporządzenia owego?

    >Czy mógłbym prosić o
    >informację o jakiejś ustawie/części kodeksu karnego, która regulowałaby
    >działanie policjantów w takich sytuacjach?

    "Ustawa z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji." (Dz.U. 1990 nr 30 poz.
    179) http://tinyurl.com/oj2nx

    "Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2005 r. w sprawie
    sposobu postępowania przy wykonywaniu niektórych uprawnień
    policjantów" (Dz.U. 2005 nr 141 poz. 1186)
    http://tinyurl.com/yeg8kl

    --
    pozdrawiam
    Bremse