  • Data: 2008-04-24 07:38:51
    Temat: Re: Prawa konsumenta, reklamacja, wieczysta gwarancja
    Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ToMasz napisał(a):

    > Teoretycznie, zachłannie, prawo nakazuje zeby kazdy produkt miał
    > instrukcje.

    Nie do konca. Tylko towary konsumenckie. Po za tym to prawo tak czy
    inaczej nie mowi, ze w wypadku jego naruszenia konsument moze taki towar
    oddac :)

    > PRoblem w tym, ze firmy od firm kupuja setki produktów które
    > nie mają instrukcji. śruby, nakrętki - do naszych samochodów, produkty
    > rolne, owoce warzywa - do objadków, cegły, beton i kabiny prysznicowe do
    > naszych mieszkan...

    Firmy od firm - to nie jest sprzedaz konsumencka.

    > Dla mnie POWINNO byc tak, ze jak kupujesz produkt koncowy: dzbanek,
    > lodówka, telewizor, to masz miec instrukcje. natomiast jak kupujesz
    > półprodukt, komponent... to instrukcja jest w głowie i szkoleniu
    > instalatora.

    Tak wlasnie jest. Problem polega na tym, ze konsument najpierw kupuje a
    dopiero potem mysli (i patrzy czy jest instrukcja)... Krotko mowiac fakt
    istnienia regulacji prawnych nie oznacza, ze konsument jest zwolniony z
    myslenia :)

    j.