eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawa "konsumenta" › Re: Prawa "konsumenta"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Maverick <k...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa "konsumenta"
    Date: Fri, 01 Aug 2008 10:37:44 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 46
    Message-ID: <g6ui0t$7rb$1@inews.gazeta.pl>
    References: <g6t8nf$vi9$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: cpf.dotsystems.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1217579869 8043 83.13.98.165 (1 Aug 2008 08:37:49 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 1 Aug 2008 08:37:49 +0000 (UTC)
    X-User: krzysztofbober
    In-Reply-To: <g6t8nf$vi9$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.16 (X11/20080707)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:546544
    [ ukryj nagłówki ]

    Domowo pisze:
    > Witam
    >
    > Czy wg zapisów naszych ustawodawców są znaczące różnice skłaniające do
    > kupowania "online", zamiast "live"?
    > Uszczegóławiając:
    > czy kupując towar poprzez formularz "sklepu internetowego" mam większe
    > możliwości reklamowania towaru, niż kupując w "zwykłym" sklepie? I jak
    > traktować Allegro?
    > Pytanie bierze się stąd, że gdzieś kiedyś wyczytałem, że kupując "przez
    > sieć" mam prawo do zwrotu towaru (chyba w okresie 10 dni) lub jego
    > wymiany, podczas gdy kupując w sklepie osobiście, już takich możliwości
    > nie mam.
    > Jak to jest i z czego wynika?
    >
    > Skąd się wzięło pytanie:
    > otóż kupuję aparat fotograficzny (kwota dla mnie nie byle jaka, bo ~3k
    > pln) i zastanawiam się, czy kupując "w zwykłym" sklepie, po dokładnym
    > sprawdzeniu sprzętu w domu i ewentualnym stwierdzeniu wad, mogę żądać od
    > sprzedawcy WYMIANY na inny egzemplarz lub ZWROTU pieniędzy? Czy nie jest
    > tak różowo i muszę przebrnąć przez procedurę gwarancyjną? (czyli
    > pozostaję przez długi czas bez sprzętu i bez pieniędzy?)

    Kupujac poza siedziba sklepu (a wiec np przez neta, ale rowniez np na np
    targach branzowych, od akwizytora itd) masz prawo odstapic od umowy w
    ciagu 10 dni - bez podawania przyczyny.

    PS. Niektorzy tak biora kredyt w Providencie - bierzesz kredyt i
    odstepujesz od umowy w ciagu 9 dni - tylko musisz kwit wypelnic
    koniecznie - i masz za darmo kase na te kilka dni - czasem sie przydaje.

    Kupujac w normalnym sklepie jako konsument korzystaj z "niezgodnosci
    towaru z umowa" - przez pierwsze pol roku to sprzedawca musi udowodnic
    ze sprzet jest dobry (defaultowo uznaje sie ze jesli byla jakas usterka
    w ciagu pierwszego polrocza, to znaczy ze byla ona tam od momentu
    produkcji). Przez nastepne 18 miesiecy to ty musisz udowadniac ze
    usterka nie wynikla z twojego urzytkowania, ale i tak zazwyczaj latwiej
    niz na gwarancji. Gwarancja daje dowolnosc ustalania jej zasad - a
    niezgodnosc towaru z umowa podlega ustawie - i wszystko jest w niej
    jasno okreslone

    --
    Regards,
    Maverick
    PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB
    Nissan Bluebird - juz pelnoletni

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1