    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie pracownika
    Date: Sun, 21 Jun 2009 16:09:13 +0200

    W wiadomości news:pan.2009.06.21.13.50.49@rudak.org Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > Z tym na piśmie to tylko w prokuraturze i może policji.
    Nie za daleko się tak od razu wypuszczasz?
    U pracodawcy najpierw.

    > Poza tym naprawdę
    > trudno sobie wyobrazić pracownika, który mówi "ale proszę to na piśmie".
    Tego nie należy sobie wyobrażać tylko należy to robić. Jak ktoś nie umie, to
    trudno.
    Ja to kilkakrotnie wyeksperymentowałem osobiście.
    Jakie wnioski z tych eksperymentów?
    Wiele "ważnych" poleceń służbowych po zażądaniu formy pisemnej gwałtownie
    traci na ważności i w krótkim czasie znika.
    Tylko raz faktycznie uzyskałem po wyraźnym żądaniu polecenie na piśmie,
    zażądałem następnie podstawy prawnej, ponieważ okazała ona się bzdetna
    odmówiłem pisemnie wykonania polecenia z podaniem uzasadnienia prawnego i za
    tym się skończyło.
    Po kilku takich akcjach nie otrzymuję niewłaściwych poleceń ponieważ
    wiadomo, że zażądam formy pisemnej.
    Niektórzy pracownicy zaczynają postępować tak samo.

    > W tej sprawie jest tak, że prawa do utworów wytworzonych, wydaje się,
    > bezdyskusyjnie przynależą ex-pracownikowi, ale co do samego wynagrodzenia
    > -- mam wątpliwości, czy uda się cokolwiek ugrać.
    Ja również.

    > Co innego, gdyby pracownik od razu mówił "gdzie moja kaska? gdzie moja
    > kaska?", ale skoro miesiącami -- ba, latami -- siedział cicho, to raczej
    > nic z tego nie będzie.
    Prawie na pewno nie.

    --
    Jotte