    From: Tomasz Nidecki <n...@t...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie osobiste w Internecie?
    Date: Fri, 19 Sep 2003 09:51:21 +0000 (UTC)

    "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl> wrote in
    news:bkei88$big$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Czesc Tonid
    > Napisz w oparciu o jaka umowe "dodawales" swoje utwory. To troche
    > pomoze... Jesli nie sporzadzona na pismie, to znaczy ze nie jest
    > przeniesieniem praw autorskich majatkowych i nie jest udzieleniem
    > licencji wylacznej... Jesli zas udzieliles licencji niewylacznej - to
    > warto wiedziec na jakiej zasadzie i na jakie pola eksploatacji...

    Nie bylo zadnej umowy pisemnej. Nie wystapiono do mnie nawet z propozycja
    zawarcia takiej. Zaden z moich znajomych publikujacych utwory na strefie
    rowniez umowy pisemnej nie zawieral. Nie ma rowniez oczywiscie zadnego
    podpisu elektronicznego - "akceptacja regulaminu" polega na zaznaczeniu
    checkboxa i kliknieciu OK.

    > A zupelnie abstrachujac - jesli twoje prawa sa nawet tylko zagrozone
    > - mozesz zwrocic sie do sadu by ten orzekl w tej sprawie. Ale
    > wysylanie maili do WP nie polecalbym jako rozwiazanie problemu.
    > Napisz list tradycyjny z konkretnym zadaniem, wyslij poleonym z
    > poswiadczeniem odbioru.

    Na razie jeszcze sprobuje mailem, jesli to nie zadziala, zrobie jak
    radzisz. Dzieki za porade 8]. Byc moze osoba odpowiedzialna za serwis w
    chwili obecnej ma inne zdanie, niz osoba, z ktora rozmawialem mailem te
    1,5 roku temu, byc moze tez zmienilo sie stanowisko WP. To nie zmienia
    jednak faktu, ze zostalem wtedy poinformowany, ze w razie nie wybrania
    zadnej licencji na utwory [czyli klikniecia w radio button i klikniecia
    OK] zostana one automatycznie w krotkim czasie usuniete. Przez 1,5 roku
    mimo nie wybierania zadnej licencji jednak nie zostaly usuniete. Na
    szczescie mam pelna korespondencje z tamta osoba w tej sprawie.

    > A wyrok o ktorym pisales mam zamiar troche skomentowac, ale czekam az
    > sie uprawomocni... zreszta nie wiadomo co zrobi KK - wedle wstepnej
    > oceny nie ma podstaw do apelacji, ale kto wie... wiec nie moge sie
    > wypowiadac stanowczo.

    Ja ta sprawe obecnie obserwuje juz calkowicie z zewnatrz, choc wczesniej
    "sympatyzowalem" ze stanowiskiem KK. Ale kazdy kij ma dwa konce. Nie chce
    sie w to jakkolwiek angazowac.

    --
    tomasz 'tonid' nidecki, zoliborz, warszawa, poland
    t...@t...net http://tonid.net http://endemic.org