    From: aloha <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa Kontrolera MPK
    Date: Tue, 25 Oct 2005 11:49:27 GMT

    Robert Tomasik wrote:

    > Może być nawet przedstawicielem osoby fizycznej. Co to zmienia, skoro
    > ustawa daje przewoźnikowi prawo do żądania w niektórych wypadkach
    > okazania dokumentu w celu ustalenia tożsamości i nie uzależnia tego
    > prawa od formy prawnej prowadzenia działalności?

    Ustawa dawala tez prawo obecnosci na rozprawie prokuratora bez
    oskarzonego. Scheda po PRLu. No i mozna bylo sie bez tego obejsc bez
    tego lamania konstytucyjnych praw,ale dopiero po wyroku Strasbuorga.

    > Co najmniej od lat 70-tych, bo wówczas powstawał z tego co pamiętam
    > poprzedni kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia, który w sposób
    > analogiczny to normował.

    Wowczas to krytyka tow. Gierka byla przestepstwem kryminalnym. Widac
    Lechowi Kutasowi Gardockiemu trudno odzwyczaic sie od nawykow.

    > Śmiem twierdzić, że prawo do zatrzymania
    > sprawcy wykroczenia na gorącym uczynku przez każdą osobę, jako jeden z
    > kardynalnych przepisów pewnie obowiązuje od tzw. zarania dziejów i już
    > pewnie za czasów Bolesława Chrobrego, jak komuś kradłeś kurę, to miał
    > prawo dać Ci w pysk, związać powrozem i odstawić do miłościwie
    > panującego w celu zastosowania stosownych przepisów prawa. Nie
    > pamiętam, czy istniały w tym wypadku jakieś odstępstwa

    Masz wybaczone. Mozesz nie pamietac tach odleglych zdarzen. Coz, z
    wiekiem pamiec zawodzi. ;-)

    > związane z
    > nierównością stanów wobec prawa, ale to nie ma większego znaczenia,
    > bowiem konstytucja 3-go Maja na terenie RP wprowadziła równość
    > obywateli wobec prawa.

    Powiem wiecej. W 3 RP ustawowo wszystkie religie byly rowne, ale ta sama
    ustawa religia rzymskokatolicka byla najrowniejsza. :-)

    > Nie. Zresztą nie przypominam sobie, by WSPol miał kiedykolwiek prawo
    > nadawania takiego tytułu.

    To zaley co mamy na mysli mowiac tytul. Z akt IPN jest jasne ze MSW
    zalozylo wlasne szkoly dla gwiazdorow, bo w normalnych szkolach szanse
    ma magistra nie mieli. A pulkownik bez magistra...

    > jak chcesz być zgryźliwy, to choć zastanów
    > się, czy to co piszesz ma sens. Informacja o profilu kształcenia tej
    > uczelni jest powszechnie dostępna w internecie.

    Nie jest. To co jest w sieci, nie ma zadnego zwiazku z faktycznym
    poziomem wiedzy.

    > Zresztą zupełnie nie
    > rozumiem co ma do rzeczy miejsce obrony przeze mnie pracy
    > magisterskiej z ty, czy mam rację, czy nie.

    Argumentacja kuleje...

    > Przejrzyj przepisy, które
    > Ci wymieniłem, a jeśli Ty otrzymałeś tytuł magistra na innej bardziej
    > światłej uczelni, to znajdź taki przepis, który wbrew temu co piszę
    > zabrania zatrzymania osoby.

    art 5

    > Mogę z Tobą dyskutować merytorycznie, ale w pyskówki wdawać się nie
    > mam zamiaru.

    a kto mowi o pyskowkach?

    Argumentuj swoja pozycje.

    > 243

    > wykroczenia

    > Biorąc pod uwagę, że za sprawcę można uznać osobę dopiero po
    > prawomocnym orzeczeniu o winie, to zawsze zatrzymuje się w warunkach
    > podejrzenia. Kwestia jedynie, czy uzasadnionego.

    Jedynie, czy zasadniczo?

    > Jak gość spokojnie
    > stoi z kontrolerem i czeka na przyjazd policji to oczywiście brak jest
    > podstaw by sądzić, że nałgał.

    Jakos nie widzi mi sie przekajzdzka pol Warszawy tamwajem z bezzebnym
    analfabeta w oczekiwaniu na policje, bo on akurat ma "uzasadnione
    podejrzenie".

    > Ale jak zaczyna uciekać, to albo kłamał,
    > albo boi się kontaktu z Policją z innych powodów.

    rotfl

    i to ma byc ta podstawa pozbawienia wolnosci niezbedna przy
    funkcjonowaniu demokratycznego spoleczenstwa przewidziana w art. 5?

    > Generalnie uwaga wskazuje na Twoja indolencje w zakresie podstaw
    > prawa.

    Podstaw panstwa prawa, dodaj. :-P

    Gdzie za nazwanie starca z Watykanu starcem z Watykanu "niezawisly sad"
    daje 3 lata.

    Panstwo prawa, zaiste.