  • Data: 2005-03-04 10:01:19
    Temat: Re: Pracodawca nie chce zwolnić...
    Od: Herbi <x...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 3 mar o godzinie 16:55, na pl.soc.prawo, Yelcz napisał(a):

    > Mam umowę o pracę na 5 lat z 2-tygodniowym okresem wypowiedzenia. Pracodawca
    > grozi, że jeżeli odejdę zanim nie skończę zamówień, które przyjął do wykonania
    > przeze mnie to mnie pozwie do sądu.

    Gdyby on Tobie chciał wypowiedzieć umowę, czy przyjąłby Twoja argumentację
    by tego nie czynił, ponieważ nie masz z czego żyć albo że masz jeszcze 19
    rat za TV plazmowy do zapłaty?
    Masz prawo wypowiedzieć każda umowę. W tym przypadku za stosownym okresem
    wypowiedzenia ..... no chyba że może zajść sytuacja że możesz ją nawet
    wypowiedzieć ze skutkiem .. natychmiastowym.

    > Kolejna sprawa to to, że nie chce przyjąć wypowiedzenia (w pracy wszyscy się
    > boją i nikt nie będzie świadczyć przeciwko niemu) - czy można to jakoś prawnie
    > rozwiązać (wizyta pracownika PIP, czy coś w tym stylu)?

    Jak sugerowali, jeżeli nie przyjmie, zostawiasz to w biurze pani krysi, na
    swojej kopii wpisujesz date, godzinę i powód nie podpisania Ci kopii
    wypowiedzenia. Dla bezpieczeństwa, wysyłasz zaraz za "PO" na poczcie
    wypowiedzenie.

    > Jeszcze inna sprawa, to to że nie podpisujemy żadnych list obecności i mój
    > pracodawca grozi mi, że mnie wkręci w "opuszczenie stanowiska pracy" i w związku
    > z tym poda do sądu.

    Możesz mu się uśmiechnąć w twarz, a taka argumentacja świadczy tylko o jego
    totalnej głupocie i nie wiedzy w sprawie obowiązków ciążących na
    pracodawcy. Pracodawca jest obowiązany prowadzić rejestr, listę obecności -
    w zasadzie nawet z GODZINAMI pracy swoich pracowników.
    jeżeli tej listy nie ma to ..... poproś go by Cię podał do sądu ;)

    > Sprawa wygląda kiepsko, zgodziłem się na tą pracę dlatego, że obiecał po 3
    > miesiącach sporą podwyżkę (oczywiście ustnie i bez świadków), pracuję już
    > półtora roku za te same psie pieniądze i zanosi się jeszcze na pół albo i więcej :(

    Nie musisz pracować, wypowiadasz umowę.
    Ponadto, skoro obiecał podwyżkę - dlaczego nie złożyłeś prośby o podwyżkę?

    --
    Herbi
    04-03-2005 11:01:16