  • Data: 2005-08-26 12:22:21
    Temat: Re: Pracodawca a wglad w dokumentacje medyczna
    Od: "Zofia Ziółkowska" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    .. a cos mi sie jednak wydaje ze nie jest, bo przetrzasajac wlasnie
    google :p trafilam takie cos:

    1) Lekarz ma obowiązek zachowania w tajemnicy informacji (...) W pewnych
    sytuacjach jednak może, a nawet powinien, przekazać posiadane dane innym
    osobom. Dzieje się tak wówczas, gdy:
    m.in.
    pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy wyraża zgodę na ujawnienie tajemnicy
    (jednak wcześniej powinni oni zostać poinformowani o niekorzystnych dla
    pacjenta skutkach jej ujawnienia),

    http://www.poradnia.pl/podstrony/porady/prawa/tajemn
    ica.html
    http://www.t-j.cad.pl/index_pliki/tajemnice_zawodowe
    .htm#lek

    a w ankiecie ani w ogole takiej informacji w ogole nie bylo.

    "Należy pamiętać i o tym, iż lekarzy obowiązuje tajemnica lekarska, z której
    mogą być zwolnieni jedynie przez uprawnione organy i tylko w określonych
    przypadkach. Pracodawca musi zatem liczyć się z odmową udzielania informacji
    i danych o kandydacie, objętych tajemnicą lekarską. Lekarz ma bowiem
    obowiązek poinformowania pracodawcy o stanie zdrowia kandydata tylko w takim
    zakresie, w jakim potwierdza to przydatność danego kandydata na określone
    stanowisko."
    http://praca.gazeta.pl/praca/1,47415,429271.html

    a ani w ankiecie ani w ogole nie poinformowano mnie jakiego rodzaju maja to
    byc informacje i jaki ma byc ich zakres

    No ale nie jestem prawnikiem, niewiele mam z tym wspolnego i nie umiem
    interpretowac przepisow prawnych, tak ze po prostu nie wiem :/