    From: "HANA" <h...@p...spam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca na pół etatu a reszta pod stołem, konsekwencje
    Date: Tue, 6 Aug 2013 03:04:42 +0200

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:52003c1c$0$1257$65785112@news.neostrada.pl...

    > składek ZUS? Przecież płaci je pracodawca.
    <cut>
    obudz sie
    zyjesz w PL
    otrzymaywales dochody nieopodatkowane za to jest kara
    Zgodnie z Kodeksem karnym skarbowym ponosi Pan odpowiedzialność co najmniej
    z:

    art. 81 § 1 pkt 1- zgodnie z tym przepisem "podatnik lub płatnik, który
    wbrew obowiązkowi nie dokonuje w terminie zgłoszenia identyfikacyjnego
    podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe" oraz
    art. 54 § 1 - "podatnik, który uchylając się od opodatkowania, nie ujawnia
    właściwemu organowi przedmiotu lub podstawy opodatkowania lub nie składa
    deklaracji, przez co naraża podatek na uszczuplenie, podlega karze grzywny
    do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia wolności, albo obu tym karom
    łącznie",
    art. 54 § 2 - "jeżeli kwota podatku narażonego na uszczuplenie jest małej
    wartości, sprawca czynu zabronionego określonego w § 1 podlega karze grzywny
    do 720 stawek dziennych".
    art. 54 § 3 - "jeżeli kwota podatku narażonego na uszczuplenie nie
    przekracza ustawowego progu, sprawca czynu zabronionego określonego w § 1
    podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe".

    a pracodawca pewnie przezyje jakies max 50k kary
    powodzenia

    --
    pozdrawiam
    Andrzej