  • Data: 2013-08-08 00:59:01
    Temat: Re: Praca na pół etatu a reszta pod stołem, konsekwencje
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 6 Aug 2013, PlaMa wrote:

    > składek ZUS? Przecież płaci je pracodawca.

    Ale wg litery przepisu połowę ze "swoich" pieniędzy a połowę
    (z grubsza) z pieniędzy pracownika.
    Ergo, pracownik pobrał nienależne pieniądze.

    > coś więcej możesz mi powiedzieć?

    Abstrahując od kar ze stosunku pracy, przy ewidencjonowaniu dla
    celów podatkowych dla dwu przypadków zapisana jest restrykcja, ktora
    najwyraźniej służy do celów ubocznych, czyli blokowania "szarej
    strefy".
    Są to przyjęcie towarów i materiałów podstawowych oraz wypłata
    wynagrodzeń. Mimo, że naruszenie ewidencjonowania skutkuje
    *zwiększeniem* podatku, jest rygor ewidencjonowania, AFAIR
    ze skutkiem zarzutu "nieprawidłowości ksiąg", a to jest poważny
    problem, bo uprawnia skarbówkę do "domiaru" na podstawie wyceny
    (zupełnie niezależnie od kary, która również może być wysoka).

    pzdr, Gotfryd