  • Data: 2013-11-14 23:14:24
    Temat: Re: "Praca legalna", ale bez umowy, bez PIT-u i rozliczenia?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 13 Nov 2013, Kris wrote:

    > I jak ma udowodnić że "tych ankiet nie było wiećej jak 10" np

    ...w postaci jednej umowy o czym pisał 'witek'.
    Terazm IMO.
    Pic w tym, że jak są dowody, choćby śladowe, to przyniesienie ich
    w zębach daje sporą szanę, że US "uzna" i się odczepi.
    Przykładowo, jak to były wpłaty na konto, to dobrowolne ujawnienie
    listingu z konta (bez wszczynania postępowania), gdzie widać nie
    tylko wpłaty ale również saldo oraz identyfikatory bankowe (i tym
    samym fakt, że nie ma innych "ukrytych" wpłat), w zasadzie pozbawia
    US punktu zaczepienia.
    Uzna listing (IMO: "prawie na pewno") i co najwyżej zajmie się
    interpretacją tego, co z niego wynika.
    Dedukuję na podstawie widzianych opisów "testowego" zaczepiania
    sprzedawców na allegro (nie mam pojęcia jaki jest aktualny stan,
    ale testowanie ogłaszali, a jakieś pojedyncze głosy "testowanych"
    tu i ówdzie było widać) - kiedy okazywało się iż sprzedawca nie
    rejestrował DG, a sprzedawał nowe przedmioty (nijak nie da się
    uchylić np. od obowiązku prowadzenia uproszczonej rejestracji
    VAT - ma byc i basta).
    Ale w takim przypadku zeznanie, że sprzedawał tylko przez allegro
    wyglądało wiarygodnie, zaś listing z allegro jest relatywnie łatwo
    sprawdzalny, więc sprzedawca jest kryty, przynajmniej dopóki
    nie pojawi się dowód, że sprzedał cokolwiek również inną drogą.

    Jak wszystko jest "na gębę" to o JAKIKOLWIEK wierygodny dowód
    trudno, o w tym problem.
    Inna sprawa, że równie trudno może być o zainteresowanie się
    kontrolera takim przypadkiem :)

    pzdr, Gotfryd