    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 22 Aug 2012 18:26:41 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Pozew od stowarzyszenia ,,Executio Iuris

    On Wed, 22 Aug 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Jesteś pewien? Nawet jeśli uważam, że wymusił na mnie pierwszeństwo
    > i spowodował zagrożenie dla mojej osoby?

    Do ROSZCZEŃ?
    Jeśli teoretycznie istnieje w .pl prawo do żądania zadośćuczynienia
    za "bo poczułem się zagrożony", to niech Ci będzie :P
    "20 zł zadośćuczynienia, sąd obciąża powoda kosztami 250 zł" ;)

    Ale, celem ustalenia uwagi, odnosiłem się do ogólnego przykładu.
    Przykładu, w którym ktoś łamie "swój", dotyczący tylko jego
    przepis, a nie narusza żadnego prawa danego "mi" (takiego,
    jak moje pierwszeństwo).
    Poprzednik nie wspominał o wymuszeniu pierwszeństwa przy okazji
    przejechania na czerwonym, a o samym przejechaniu :|

    > Podejrzewam, że wszystko zależałoby od "wejść" prawników stron. To dość
    > uznaniowy artykuł. Ale upieram się, że "na chłopski rozum" właśnie on
    > powinien spowodować odrzucenie owego pozwu, jeśli obsługa klepu zareagowała.

    Tyle, ża najwyraźniej nikt nie próbuje.
    Bo co do zasady jak wyżej (zgadzam się).

    pzdr, Gotfryd