  • Data: 2006-09-27 20:40:30
    Temat: Re: Powolanie do sluzby wojskowej a obrona pracy mgr.
    Od: "Szymon Kosydor" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    > Absolwentem czyni Ciebie art.91 ustawy o powszechnym obowiązku obrony w
    > brzmieniu przed nowelizacją z 13 września 2002r.,który stanowił,że:
    > "Ilekroć w ustawie jest mowa o "absolwentach szkół wyższych", rozumie się
    > przez to poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki przewidziany
    > programem jednolitych studiów magisterskich lub studiów wyższych
    > zawodowych, a jeżeli bezpośrednio po ukończeniu studiów wyższych
    > zawodowych podjęli naukę na uzupełniających studiach magisterskich - także
    > poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki przewidziany programem tych
> [...]

    A dlaczego kolegę pytającego obowiązuje nowe przeniesienie do rezerwy a
    stara definicja absolwenta ?
    W poprzednim wątku z 26 lipca tez padło to pytanie
    Poniżej chyba wszystkie linki potrzebne do rozwikłania o co w tym biega, ale
    nie jestem prawnikiem i tego nie potrafię poukładać względem ważności.

    Tutaj rozporządzenie z tego roku w sprawie przeniesienia:
    http://www.biuletyn.mon.gov.pl/pliki/File/rozporzadz
    enia/d06808.pdf

    Zmiana definicji :
    http://www.men.gov.pl/prawo/wszystkie/u_130902.php

    Chyba najnowsza definicja absolwenta po tej zmianie:
    http://www.biuletyn.mon.gov.pl/pliki/File/ustawy/ust
    _o_powszechnym.pdf

    Ale znalazłem też ustawę z 1967 ( napisane jest na początku coś o zmianach z
    2002 ), w której to też stoi o dyplomie:
    http://www.bbn.gov.pl/images/ustawa_o_powszechnym_ob
    owiazku_obrony_RP.pdf

    Jedynie ten dokument przedstawia informacje o ukończeniu programu studiów,
    co śmieszniejsze, ma w treści tą ustawę z porzedniego linku ( tylko w
    zmienionej treści ) :)
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20020210205&type=1&name=D20020205L.pdf

    Szymon