  • Data: 2008-08-02 01:43:57
    Temat: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 22:23
    (autor Kocureq
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6vrcg$r2h$1@inews.gazeta.pl>):

    > Uważam, że fachowców demokratycznie się wybrać nie da.

    po pierwsze primo:

    Ja myślę, że się da. Tylko trzeba zlikwidować to, że obecni rządzący przez
    ostatnie 10 lat przeszli przez 20 partii i w ogóle skaczą tam, gdzie im się
    podoba. Stabilność partyjna i programowa powinna być warunkiem dopuszczenia
    do wyborów. Partia która powstała na mniej niż 4 lata przed wyborami --
    won. Polityk, który zmienił partię na mniej niż 2 lata przed wyborami --
    won. No i niezależne grupy ekspertów doradzające ministrom.

    po drugie primo:
    łatwiej w socjalizmie niż kapitalizmie. W tym drugim spory wpływ na
    działanie polityków mają walizeczki prokomów, microsoftów, abegów i innych.
    Jeżeli ustrój zakłada działanie dla dobra narodu, to dewiantem może być
    tylko urzędnik. W kapitalizmie dochodzą dewiacje kapitalizmu.

    > Poza tym - jak
    > ocenisz czy ktoś jest fachowcem, nie mając z nim bliższego kontaktu, ani
    > samemu nie będąc fachowcem w danej dziedzinie?

    Choćby po efektach działania.

    > Mówi to teoria i pokazuje praktyka, a ty zaczynasz pisać bzdury na
    > poziomie podstawówki...
    > "rządzić powinni fachowcy"
    > "należy być dobrym dla ludzi"
    > "należy innym pomagać"

    No i tak się staram żyć i każdy powinien. Bo co proponujesz? machnijmy ręką
    i wprowadźmy prawo dżungli? No to jest kilka takich państw, ja dziękuję.

    --
    Tristan