    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Date: Fri, 01 Aug 2008 11:31:52 +0200

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 11:25
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6ukpb$s5$1@news.onet.pl>):

    > Czy ja wiem... Jest to naturalne. Gotówka jest pieniądzem, wszystko
    > inne to tylko dobrowolne ustalenia.

    Może naturalne prawnie, ale zdroworozsądkowo przykre.

    > Jestem raczej przeciwny przenoszeniu
    > wszystkich operacji do banków. Utrudnia to istnienie szarej strefy, a
    > jak wiadomo, istnieje szarej strefy jest niezbędne do zdrowego rozwoju
    > gospodarki w tak zaawansowanym fiskalnie państwie jak Polska. Wystarczy
    > sobie wyobrazić, o ile zwolniłaby gospodarka, gdyby z dnia na dzień
    > chciano zalegalizować wszystkie transakcje pieniężne (od wynagrodzeń
    > wypłaconych "pod stołem", po darowizny pieniężne na 100zł, z którymi
    > należy latać do urzędu i przynajmniej składać druk PCC-3).

    Co by zwolniło? Od braku łapówek zwalnia gospodarka? A nawet jeśli, to niech
    se łapówki dają pod stołem, ale pensje są i tak ewidencjonowane i zmuszanie
    pracodawcy do cudowania z gotówką jest bublem prawnym. Za kasę, jaką na to
    wydaje, mógłby dać wyższe pensje.

    > Wiesz, emeryt też powinien mieć wybór, czy chce pieniądze na konto,
    > czy ma mu je przynieść listonosz, czy też chce je odebrać w kasie
    > zakładu.

    Albo może że ma na złotej tacy mu przynieść Benedykt 16.
    Tylko czemu se za to sam nie płaci? Czemu ja mam płacić za jego fanaberie?

    > I to nie jest wina emeryta, że żyje za Twoje pieniądze. W
    > normalnym systemie żyłby za to, co zaoszczędził.

    A jaki jest normalny? Utopijny? Bo ilu emerytów na świecie żyje za
    oszczędności? Albo żyją na koszt obywateli albo rodziny. Ja nie mam nic
    przeciwko temu, żeby żył za moje, przecież jestem socjalistą i
    przeciwnikiem drapieżnego kapitalizmu, ale wołam o istnienie socjalizmu
    sensownego. Za pieniądze zmarnowane na listonosza mogę wyżywić kolejnego
    emeryta.

    > A że mamy socjalizm, to
    > walczymy dzielnie z problemami nie występującymi w żadnym innym
    > normalnym ustroju.

    Po raz kolejny -- jaki mamy normalnu ustrój? Bo normalny to jest socjalizm.
    Ale socjalizm a nie marnotrawizm.

    --
    Tristan