  • Data: 2003-12-15 21:23:56
    Temat: Re: Posty na forum a prawa autorskie
    Od: Olgierd <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Niejaki(a) Peter 'Mikolaj' Mikolajski w wiadomości
    <X...@1...0.0.1> powiedział(a) co następuje:

    > "Jednocześnie, zgodnie z ustawą o prawach autorskich, żądam
    > natychmiastowego usunięcia moich postów (xxx) z Forum. Są one
    > bowiem wyłącznie moją własnością intelektualną, do rozporządzania
    > którą posiadam niezbywalne prawa."

    Naukowcy z tej grupy są podzieleni, osobiście uważam, że jeśli taki post
    nosi cechy utworu, czyli jest w nich element twórczego dzieła, to
    owszem, utwór taki podlega ochronie. Inną sprawą jest prawo żądania
    usunięcia utworu z forum - jeśli ów upierdliwy osobnik miał jasność co
    do celów, w jakich utwór publikował, nie może teraz występować z takim
    roszczeniem. Podobnie jak np. Wisława Szymborska nie może ot tak sobie
    żądać wycofania nakładu poezji z księgarń, chociaż prawa autorskie do
    nich niewątpliwie jej przysługują.

    > Jeszcze jednak kwestia - osobnik ów został zablokowany po IP, ale
    > odgraża się, że będzie je omijał. Czy takie próby mogą być jakoś
    > ścigane, czy będzie on bezkarny z punkt widzenia prawa?

    Tak, będzie bezkarny, nie istnieje żaden przepis, który zabrania a)
    publikowania na ogólnodostępnych forach b) zmiany adresu IP c) ukrywania
    faktycznej tożsamości w internecie.

    > O odpowiedzi prosiłbym osoby naprawdę zorientowane...

    I tu jest pies pogrzebany... ;-)
    To może jednak Arnold Ci odpowie? Jakby co mejla do niego znasz ;-) wal
    na priv.

    --
    Olgierd