  • Data: 2023-03-13 17:00:08
    Temat: Re: Postępowanie w sprawie śmierci
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.03.2023 o 14:24, J.F pisze:
    > Nie robią jakiegos raportu zuzytych leków?
    > Na jakiejs podstawie chyba uzupełniają leki ...

    Załoga wypełnia coś w rodzaju https://tiny.pl/w2bb5. Na tej podstawie
    wystawiane jest coś w rodzaju recepty. Nie pamiętam jak się ten dokument
    nazywa, ale on zastępuje receptę i na tej podstawie można leki wydać
    placówce z hurtowni.

    > A na podstawe wszczęcia śledztwa sie nadaje ?

    Normuje to art. 303 kpk. "Jeżeli zachodzi uzasadnione podejrzenie
    popełnienia przestępstwa, wydaje się z urzędu lub na skutek
    zawiadomienia o przestępstwie postanowienie o wszczęciu śledztwa, w
    którym określa się czyn będący przedmiotem postępowania oraz jego
    kwalifikację prawną." Trzeba by rozważyć dany konkretny przypadek. Na
    pewno ogólnie i co do zasady jakaś macierz korelacji nie może stanowić
    sama w sobie podstawy wszczęcia.

    Czy analiza wykazująca anomalia w zużyciu leków, to już nie będę się
    upierał, choć w mojej ocenie nie. Ale takie analizy mogą ukierunkować
    działania nieprocesowe ułatwiając znalezienie dowodów. Natomiast zwróć
    uwagę, że wydając postanowienie trzeba wskazać czyn. Nadmierne zużycie
    przez jakąś załogę jakiegoś rodzaju leków, to może świadczyć przykładowo
    o kradzieży tych środków, zabójstwie, albo i po prostu innego podejścia
    do tematu. Ratownictwo nadal jednak pozostaje trochę sztuką. Nie mam
    szczegółowych algorytmów, i jeden ratownik może częściej intubować, a
    drugi rzadziej - trudno będzie jednoznacznie stwierdzić, który ma rację.

    --
    Robert Tomasik