  • Data: 2003-04-08 22:09:28
    Temat: Re: Postępowanie spadkowe - czy trzeba?
    Od: Stefan Z. <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 31 Mar 2003 10:28:49 +0200, p...@p...onet.pl
    napisal(a):

    >Czy jakiś przepis zmusza rodzinę zmarłego do przeprowadzenia postępowania
    >spadkowego w jakimś terminie po jego śmierci, czy można z tym czekać aż będzie
    >to potrzebne z jakiś innych względów?

    Sam niestety zabrnąłem w podobną smutną sytuację. Mimo przewertowania
    stosów przepisów taki - orzekający obowiązek przeporwadzenia
    postępowania spadkowego - nie znalazłem. Sam mam zamiar poczekać z tą
    sprawę gdzieś jeszcze 3 lata, aż jeden ze spadkobierców osiągnie
    pełnoletność.
    Pewnym jest, że od stwierdzenia nabycia spadku powstaje obowiązek
    podatkowy - tu masz miesiąc na zapłacenie podatku od spadku.

    Pozdrawiam!
    Stefan Z.