    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Postępowanie o wyjawienie majątku - help please
    Date: Sun, 19 Feb 2012 07:48:48 +0100

    > Z tego powodu, który zostawiłeś w kolejnym cytacie:

    > Nie wiem czy dobrze wnioskuję, ale:
    > - wierzycielowi wcale nie zależy na długu, koniecznie chce
    > wyjawienia majątku

    Nie sądzę, aby doszło do wniosku o wyjawienie majątku bez powodu.
    Warunkiem jest nieskuteczna egzekucja, lub - bez egzekucji -
    uprawdopodobnienie, że wierzyciel nie uzyska zaspokojenia ze znanego
    majątku. Druga opcja przy kwocie 250zł jest mało prawdopodobna, choć,
    kto wie...

    > - dłużnik najwyraźniej NIE CHCE wyjawienia CAŁEGO majątku,
    > a jak sądzę o tym myśli

    Zatem niech ten mikroskopijny dług zapłaci. Wydumany problem dotyczy
    tego, że koniecznie chce to zrobić przelewem i udaje, że nie zna innych
    form zapłaty.

    > - a ja nie wiem co napisać, bo nie mam pojęcia czy w związku
    > z żądaniem "wyjawienia majątku odnośnie kwoty 250 zł"
    > wystarczy ujawnić majątek który ją pokrywa, czy trzeba
    > ujawnić CAŁY majątek, co w sposób oczywisty stawiałoby
    > sprawę na głowie.

    Przepisy nie stanowią, że można wyjawić tylko tyle, aby można było
    zaspokoić wierzyciela.

    > - jednak nie jest on taki wydumany, jak ktoś nie chce żeby
    > szwagier sąsiada z którym prowadzi "wojnę sąsiedzką" wiedział
    > że ktoś kto jest winien 250 zł ma w depozycie bankowym
    > stosik sztabek złota :P (choćby po to, żeby mu nasłać
    > skarbówkę z pytaniem "a skąd pan je ma", w ramach
    > umilania życia)

    Po to istnieje instytucja wyjawienia majątku, aby wierzyciel się
    dowiedział, a nie, że to powiem, tego nie powiem, bo go nie lubię albo
    mu nie ufam.

    --
    Liwiusz