  • Data: 2012-02-19 08:42:47
    Temat: Re: Postępowanie o wyjawienie majątku - help please
    Od: k...@i...eu szukaj wiadomości tego autora

    On 19 Lut, 07:48, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Nie sądzę, aby doszło do wniosku o wyjawienie majątku bez powodu.
    > Warunkiem jest nieskuteczna egzekucja, lub - bez egzekucji -
    > uprawdopodobnienie, że wierzyciel nie uzyska zaspokojenia ze znanego
    > majątku. Druga opcja przy kwocie 250zł jest mało prawdopodobna, choć,
    > kto wie...

    > Zatem niech ten mikroskopijny dług zapłaci. Wydumany problem dotyczy
    > tego, że koniecznie chce to zrobić przelewem i udaje, że nie zna innych
    > form zapłaty.

    > Przepisy nie stanowią, że można wyjawić tylko tyle, aby można było
    > zaspokoić wierzyciela.

> [...]

    Dziękuję za odpowiedź

    Jednak nie jest to wydumany problem,
    Wierzyciel nie prowadzi "okienka kasowego" i nie podaje rachunku
    bankowego.
    Natomiast co do przekazów pocztowych, to na poczcie gdy stałem w
    kolejce jeden klient był zdziwiony że poczta już nie prowadzi
    przekazów pocztowych.

    Przyjmując że poczta nie prowadzi przekazów pocztowych jak mam
    zapłacić wierzytelność?

    Moim zdaniem logiczny byłby depozyt sądowy, bo jak inaczej wykazać
    wolę spłaty i równocześnie brak możliwości spłaty z powodu braku
    numeru konta bankowego?

    Udzieliłeś odpowiedzi, na pytanie co należy zrobić
    W tym przypadku: wyjawić swój majątek. W ogólnym przypadku - zapłacić
    wierzytelność.

    To znaczy że w tym przypadku wykluczasz spłatę wierzytelności przed
    wyjawieniem majątku?

    To jednak byłoby zupełnie postawione na głowie.

    Poza tym powód wniosku o wyjawienie nie jest związany z postępowaniem
    egzekucyjnym tylko z uzasadnieniem oczekiwanych trudności w spłacie.

    Jednak wpłacę kwotę na rachunek sądu rejonowego, podam sygnaturę
    sprawy i złoże pismo dotyczące tej wpłaty na rachunek sądu. Moim
    zdaniem jest to logiczne podejście (i widzę to jako jedyne możliwe
    rozwiązanie) i nie wiem dlaczego sąd miałby nie uznać takiej formy
    spłaty. Sądowi wierzyciel już poda numer konta.

    Istotą sprawy jest wydumany wniosek o wyjawienie majątku odnoszący się
    do kwoty 250 zł, przy braku podania numeru konta. Wierzycielowi jak
    podałem nie zależy na spłacie ale na wyjawieniu majątku.

    Będę wdzięczny za komentarz czy dobrze robię.

    Kamil