eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPonownie Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej › Re: Ponownie Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ponownie Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    Date: Wed, 02 Jul 2008 12:56:40 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <g4fmt7$35t$1@news.onet.pl>
    References: <g4fm5g$2jcq$1@news.ats.pl>
    NNTP-Posting-Host: dqo22.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1214996200 3261 83.24.174.22 (2 Jul 2008 10:56:40 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 2 Jul 2008 10:56:40 +0000 (UTC)
    X-Sender: A2zNb+iyGzNLOZcnZKe0qTi6JhWh3FyC
    In-Reply-To: <g4fm5g$2jcq$1@news.ats.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.14 (Windows/20080421)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:540880
    [ ukryj nagłówki ]

    gollum pisze:
    > Zakładam taką sytuację:
    > Odsyłam do sprzedawcy towar, na podstawie ustawy o szczególnych
    > warunkach sprzedaży konsumenckiej żądam wymiany na inny, sprawny
    > egzemplarz.
    > Mija 14 dni - odpowiedzi nie ma. Sklep wysyła odpowiedź (data stempla
    > pocztowego) 15 dnia, czyli de facto niejako milczeniem uznał moje
    > roszczenie i nie ma znaczenia, co jest w piśmie. Okazuje się, że sklep
    > twierdzi, iż nie został poinformowany o niezgodności towaru z umową w
    > ciągu 2 miesięcy od zauważenia usterki, wobec czego wskazuje, że nie
    > mogę skorzystać z ustawy.
    > Jak teraz wygląda sytuacja: czy wiążące jest to, że sklep nie
    > odpowiedział w ciągu 14 dni i nie ma już znaczenia, czy został
    > poinformowany o fakcie usterki 2 miesiące wcześniej, czy jednak nie mogę
    > się powoływać na te magiczne 14 dni? Pominę fakt, czy faktycznie sklep
    > nie został o tym poinformowany. Ja twierdzę, że został, oni - że nie.
    > Moim zdaniem, ponieważ nie ustosunkowali się w ciągu 14 dni do
    > roszczenia, próbują teraz odwracać kota ogonem i udowodnić mi, że nie
    > miałem prawa skorzystać z ustawy.


    IMHO: Prawo nie zakazuje uznania reklamacji, jeśli sprzedawca nie
    został poinformowany o niezgodności w ciągu 2 miesięcy. Zatem tak samo
    jak możliwe jest, aby w tym przypadku sprzedawca udzielił odpowiedzi
    pozytywnej na piśmie, jak również aby odpowiedź ta była wyrażona poprzez
    brak odpowiedzi przez 14 dni, choćby później sprzedawca zmienił zdanie.

    Pytanie jest bowiem tożsame z problemem: sprzedawca 14 dnia uznał
    moją reklamację, a 15 dnia rozmyślił się. Czy miał do tego prawo?


    --
    Dziś potęga gospodarcza Chin sprawia, że amerykańskie kazania o
    moralności i prawach człowieka brzmią głupawo. Za 10 lat przestaną mieć
    jakiekolwiek znaczenie, a za 20 - będą śmiechu warte. Wówczas Chińczycy
    będą straszyć Amerykanów, że jeśli ci nie poprawią warunków bytowych w
    slumsach Detroit, Harlemu czy Los Angeles, Pekin wycofa klauzulę
    najwyższego uprzywilejowania w handlu z USA - Richard Nixon, 1994

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1