  • Data: 2004-07-16 16:36:23
    Temat: Re: Pomóżmy tym pracownikom dot. WYNAGRODZEŃ
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 16 Jul 2004 16:48:45 +0200, l...@v...pl naskrobał(a):

    > Z tego co mi wiadomo toczy się postępowanie przed Sądem Grodzki zainicjowane
    > przez jednoego z pracowników (PiP uczestniczy w postępowaniu). Jednak na chwilę
    > obecną wniosek pozwanego o przebadanie go przez biegłych specjalistów z zakresu
    > psychiatrii, wstrzymał postępowanie.

    to widze lepsze cwaniaki =)

    > Czyli twierdzisz iż każdy z pracowników powinien złożyć doniesienie o
    > popełnieniu przestępstwa ?
    > Techniczne rozwiązanie: każdy z osobna, wystarczy jeden, wszyscy razem ?

    każdy z osobna lub razem. IMO razem lepiej.

    > Wniosek o wyjawienie majątku - nie ma narazie dokumentu w spr. mojej znajomej z
    > którego wynika iż egz. jest bezskuteczna, więc nie ma podstaw do wystąpienia z
    > takim wnioskiem, chyba że dla poparcia notatka prasowa ?

    jak to nie ma - egzekucja sie toczy od dłuższego czasu a komornik nie może
    wykonać wyroku sądu RP a zachodzi podejrzenie że dłużnik ukrywa majątek (
    bo nieżle prosperuje).

    > Jak udokumentować trwałą niezdolnośc do regulowania zadłużenia ?

    m.in. art 22 plus zaświadcznie o bezskutecznych egzekucjach (najlepiej) lub
    gdy nie ma - dokumetacja egzekucji tj. wykonane czynnosci i ich wynik ( a
    raczej brak).

    > De facto brak jest dokumentu oficjalnego wskazującego na bezskutecznośc
    > egzekucji, jedynie notatka prasowa i wypowiedź komornika lakoniczna acz treściwa.

    no to trzeba sie z komornikiem dogadać jakoś. Wzglednie poprosic o pisemne
    przesłanie informacji o toczonej egzekucji sądowej wraz z efektami i
    UZASADNIENIEM.

    > A jak się ma to do zaspokojenia wierzytelności z masy upadłościowej a nie z FGŚ ?

    zawsze lepiej z FGŚP bo w ciągu pare miesięcy (zwykle 1-3) otrzymuje się
    część (zwykle do 3 średnich krajowych brutto ale bez zaliczki na pod doch)
    swoich należności pracowniczych. Natomiast z masy upadłości dostaje sie w
    miare jej sprzedaży - czytaj czesto 2 lata. Ponieważ syndyk musi majątek
    zinwentaryzować, wycenić i zlicytować to trwa a ODSETKI nie biegną juz od
    chwili ogłoszenia upadłości.

    > Nieoficjalnie wiem, iż Zarząd wyzbył sięprywatnego majątku. Skarga pauliańska ?

    Oczywiście i to jak najszybciej. Sądy bardzo nie lubią unieważniać starych
    umów k-s mimo że teoretycznie można do 5 lat.

    > Dodam tylko, iżfirma nadal prosperuje i pozyskuje klientów więc ma dochód, jest
    > zajęte przez komornika konto firmowe.

    Tylko firmowe ( i to pewnie jedno z wielu)? no to się nie postarał.
    Na dzień dobry dokonać zajęcia wierzytelności

    1. Urząd Skarbowy na zwrot VAT-u
    2. Kontrahentów - szczególnie tych z tytułu długoterminowych umów
    3. Wszystkie banki (nie żartuje). Nie jest prawdą, że trzeba znać numer
    rachunku bankowego, wystarczy nazwa firmy o numerze <nieznany> do centrali
    każdego z banków a oni sobie z tym poradzą szybko. Poza tym taki zajęcie
    spali firmie zdolność kredytową.
    4. Komornik do urzędu komunikacji po spis aut firmowych.
    5. Wierzyciele do urzędu geodezji w pobliskich miastach/powiatach w celu
    znalezienia nieruchomości. Jak będą robić problemy to po pierwsze firmy nie
    chroni ustawa o ochronie danych osobowych po drugie pokazać wyrok sądu
    gdzie na klauzuli wykonalności pisze jak byk że urzędy muszą pomagać wam w
    wypełnieniu jego.

    Nie jestem pewnien czy komornik ma prawo wejść do firmy i zarządać
    dokumentacji księgowej ( czytaj: wejść do księgowości z pomocnikami i
    zabrać co leci skserwować i oddać).Ale chyba nie :>

    > Jak zmobilizować komornika do egz. z ruchomości (wskazane we wniosku egz.) ale
    > jak go zmobilizować ?

    Czyli jest jakaś ruchmość zajęta? No to NA PIŚMIE kiedy odbędzie sie
    licytacja zajętej ruchomości i wnioskować o niezwłoczny termin tj. 7 dni po
    zajęciu.
    Jak nie działa to skarga na czynności komornika do sądu cywilnego.

    > Przy egz. z wierzytelności, czy zasadnym jest dokładne wskazanie wierzycieli
    > dłużnika ?

    Oczywiście. Jak znasz kategorycznie i na piśmie wnioskować o natychmiastowe
    zajęcie wierzytelności u wskazanych kontrahentów.

    Poza tym przypomnieć, że brak czynności komornika i ewentualne narażenie
    tym na szkodę wierzyciela oprócz odpowiedzialności dyscyplinarnej zakończy
    sie sprawą cywilną o odszkodowanie ( zresztą dlatego każdy komornik ma
    polise OC).

    Oprócz tego maksymalnie obrzydzić życie firmie tj
    1. Wpisać ich KRD
    2. Wpisać długi do KRS (ważne!!!)
    3. Zawiadomić US o możliwości zawyżaniu kosztów poprzez niewypłacanie
    należności pracowniczych i wpisywanie ich w koszty prowadzenia działalności
    gospodarczej.
    4. Zawiadomiść ZUS o podejrzeniu nieodprowadzania składek pracowniczych
    przez pracodawce i podać okresy zatrudnienia.
    5. Psioczyć gdzie się da tj. PUP, PIP, media w szczególności prasa lokalna.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org