  • Data: 2004-07-17 07:20:22
    Temat: Re: Pomóżmy tym pracownikom dot. WYNAGRODZEŃ
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17 Jul 2004 08:55:53 +0200, l...@v...pl naskrobał(a):

    > Wyjawienie majątku:
    > na obecnym etapie toczy się już post.egzekucyjne, jak więc wszcząc post. o
    > wyjawienie majątku, nie ma nawet tytułu wykonawczego, albowiem jest u komornika,
    > chyba, że odpis wyroku plus dodatkowo pismo od dłużnika obrazujące stan
    > egzekucji, dodam tylko iż w sprawie mojej znajomej egz. toczy się dopiero od
    > miesiąca i de facto komornik "tylko" zajął rachunek bankowy. Czy można wnieść o
    > poinformowanie o skutkach zajecia ?

    wykonać notarialny odpis tutułu wykonawczego lub kesro z pieczątką radcy
    prawnego ( być może komornika wystarczy).

    > Czy tylko wszczęcie postepowania upadłościowego daje możliwość zaspokojenia się
    > z FŚG ? W jakich jeszcze innych wypadkach możliwe jest odzyskanie części
    > pieniędzy z FŚG. (wierzytelnośc 3 tys + odsetki od 2002)

    chyba nie - FGŚP dawał pożyczki pracodawcom ale to nie jest takie proste i
    oczywiście wymaga aktywnej roli pracodawcy. Pieniądze otrzymabyś na 100%
    gdybyś znalazł nieruchomości dłużnika sie nie wpisał na hipotece u niego.

    > 1. Urząd Skarbowy na zwrot VAT-u
    > - wnosić do komornika o zajęcie wierzytelności przysługujących dłużnikowi mojemu
    > z tytułu zwrotu podatku VAT ?

    Oczywiście. Widzisz firmy mają to do siebie, że zwykle raz na jakiś czas
    mają nadpłatę VATu i mogą ją odebrać w gotówce lub zazwyczaj potrącają z
    nią przyszły VAT.

    > - a jak w praktyce na to komornicy się zapatrują ?

    W praktyce im sie nie chce - ale gówna mają do gadania. Będą psioczyć to
    trzeba zrzucić sie na znaczki.

    > - ok
    > - to także do komornika czy samodzielnie ?

    komornik może ale czy mu sie chce chodzić? wszak to daleko a potem kolejka
    i w ogóle :).

    > Zajął komornik komputery - ale okazało się że US także i teraz coś komornik mówi
    > o konieczności rozstrzygnięcia prawa do egzekucji

    Jak zajął zajęte komputery przez US to nie widze tego różówo. Sąd w OGÓLE
    wypowie sie kto ma przeprowadzać najpierw egzekucje komorniczą. Jeżeli
    sądowy jest bardziej zaawansowany to przekaże mu tutuły wykonawcze z US do
    realizacji - jeżeli skrabowy to najprawdopodobniej on będzie realizował
    wasze.

    > - gdzie mogę o procedurze poczytac i kosztach (wierzytelnośc z wyroku Sądu Pracy
    > o wynagrodzneie)

    www.krd.pl ale nie jestem pewnien czy osoba fizyczna ma prawo dokonywać
    wpisu do rejestru.

    > - jak ?

    stosowny wniosek z krajowego rejestru sądowego ( jest w sądach
    gospodarczych).

    > - a to ciekawe bardzo mnie zaintrygowało z chęcią coś więcej się dowiem

    To sprawy księgowe generalnie chodzi o możliwość zawyżania kosztów i co za
    tym idzie zaniżaniu wykazywanego dochodu przez pracodawce. Porozmawiaj z
    jakąkolwiek księgową lub studentem na rachunkowości czy to lepiej
    wytłumaczy.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org