  • Data: 2004-07-16 14:48:45
    Temat: Re: Pomóżmy tym pracownikom dot. WYNAGRODZEŃ
    Od: l...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Dnia 16 Jul 2004 11:14:01 +0200, l...@v...pl naskrobał(a):

    > Nie rozumiem przecież ten komornik to jakaś sierota ostatnia. Dłużnik
    > przyznał się jakoby żył z oszczędności więc musi je posiadać. Nie rozumiem
    > na co czeka inspekcja pracy - na zbawienie? Powinna natychmiast złożyć
    > zawiadomienie do prokuratora o popełnieniu przestępstwa ponieważ uporczywe
    > uchylanie się od zapłaty wynagrodzenia jest ściaganie z KK.

    Z tego co mi wiadomo toczy się postępowanie przed Sądem Grodzki zainicjowane
    przez jednoego z pracowników (PiP uczestniczy w postępowaniu). Jednak na chwilę
    obecną wniosek pozwanego o przebadanie go przez biegłych specjalistów z zakresu
    psychiatrii, wstrzymał postępowanie.

    Czyli twierdzisz iż każdy z pracowników powinien złożyć doniesienie o
    popełnieniu przestępstwa ?
    Techniczne rozwiązanie: każdy z osobna, wystarczy jeden, wszyscy razem ?

    > Opcja 1.
    > Pracownicy powinni niezależnie zrobić to samo. A następnie razem z
    > komornikiem pozew o sądowe wyjawienie majątku na podstawie art 913 KPC.

    Wniosek o wyjawienie majątku - nie ma narazie dokumentu w spr. mojej znajomej z
    którego wynika iż egz. jest bezskuteczna, więc nie ma podstaw do wystąpienia z
    takim wnioskiem, chyba że dla poparcia notatka prasowa ?

    > Oprócz tego niezależnie wniosek do sądu gospodarczego wniosek o ogłoszenie
    > upadłości likwidacynej dłużnika na podstawie ustawy prawo upadłościowe i
    > naprawcze art 11 par 1 i 12 par 2 z powodu trwałej niezdolności dłużnika
    > do regulowania długów.

    Jak udokumentować trwałą niezdolnośc do regulowania zadłużenia ?
    De facto brak jest dokumentu oficjalnego wskazującego na bezskutecznośc
    egzekucji, jedynie notatka prasowa i wypowiedź komornika lakoniczna acz treściwa.

    > Jeżeli wniosek przejdzie to są spore szanse na otrzymanie wiekszości
    > zaległych świadczeńpracowniczych z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń
    > Pracowniczych - ale z tego co pamiętam dostają je tylko otatni pracownicy
    > firmy, wiec czas działa nia niekorzyść.
    > Kłopot jeżeli firma nie ma majątku nawet na ogłosznie upadłości.

    A jak się ma to do zaspokojenia wierzytelności z masy upadłościowej a nie z FGŚ ?

    > Opcja 2.
    > Otrzymanie od komornika zawiadomienia od bezskuteczniej egzekucji
    > komorniczej wobec sp z o.o. i na podstawie art 299 par 1 KSH przenieść
    > klauzule wykonalności wyroków na cały zarząd (majątek prywatny) sp z o.o.

    Nieoficjalnie wiem, iż Zarząd wyzbył sięprywatnego majątku. Skarga pauliańska ?

    > Choć chyba najlepiej równolegle przerowadzić oba warianty bo zawiadomienie
    > o bezskuteczniej egzekucji przyda sie do wniosku o upadłość sp z o.o. a
    > ewentualna odmowa spowodowana brakiem majątku na ogłosznienie upadłości
    > jest miażdzącym dokumentem pozwalającym uderzyć w majątek prywatny zarządu.
    >

    > --
    > United Devices Cancer Research Project
    > www.grid.org
    > lobo_(małpa)autograf.pl

    Dodam tylko, iżfirma nadal prosperuje i pozyskuje klientów więc ma dochód, jest
    zajęte przez komornika konto firmowe.

    Jak zmobilizować komornika do egz. z ruchomości (wskazane we wniosku egz.) ale
    jak go zmobilizować ?

    Przy egz. z wierzytelności, czy zasadnym jest dokładne wskazanie wierzycieli
    dłużnika ?