  • Data: 2003-01-13 15:22:04
    Temat: Re: Pomocy!!!! Czy moge...?
    Od: "kate" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "marcinp" <m...@a...pl> wrote in message
    news:3E22C135.51B9A68B@akpa.pl...

    > Witam.
    > Sprawa wyglada tak:
    > Wynajmuje mieszkanie, umowa jest na czas nieokreslony.
    > W przypadku gdy zmienia sie wlasciciel mieszkania, z ktorym nie chce
    > podpisac umowy z pewnych wzgledow, to czy jestem zmuszony do dotrzymania
    >
    > terminu wypowiedzenia (tzn 3 mc. zawartego w umowie ze starym
    > wlascicielem), czy tez moze moge odrazu sie wyprowadzic?
    > Za pomoc z gory dziekuje;
    > Marcin

    Mozesz sie wyprowadzic, ale tylko z zachowaniem terminow wyopwiedzenia, w
    twoim przypadku- 3 miesiace.
    W Twojej sytuacji jako najemcy w przedmiocie najmu, poprzez zmiane osoby
    wynajmujacego, teoretycznie nie zmienia sie nic, a wiec zgodnie z art.678
    par.2 :" w razie zbycia rzeczy najetej w czasie trwania najmu nabywca
    wstepuje w stosunek najmu na miejsce zbywcy; moze jednak wypowiedziec najem
    z zachowaniem ustawowych terminow wypowiedzenia". (chodzi o nabywce lokalu,
    ktorego jestes najemca)

    chyba ze np. lokal ma wady zagrazajace zdrowiu domownikow. ale to juz
    calkiem inna historia.....
    pozdrawiam
    Kasia