  • Data: 2005-02-15 23:14:38
    Temat: Re: Pomocy !
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Help wrote:

    > Czy poprzez bank firma może mi odebrać pieniądze w sytuacjim gdy juz nie ma
    > ich na konciem, tzn zająć środki na rachunku po jakimś czasie?

    Nie. Jeżeli pieniądze nie znalazły się na twoim koncie przez pomyłkę
    banku, np bank się pomylił, to żadna firma nie może ci tych pieniędzy z
    konta zabrać.

    > Co ogólnie może się stać w takiej sytuacji?
    > Czy ja mam obowiązek zwrócić te pieniądze (pomijam tu kwestie
    > etyczno-moralne)?

    Etyczno-moralnie tak, jeżeli uwarzasz, że te pieniądze ci się nie należały.
    W praktyce dostaniesz pismo od nich wzywajace do zwrotu tej kwoty z
    tytułu bezpodstawnego wzbogacenia.
    Potem dostaniesz pismo informujące, że oddają sprawę do sądu
    Potem spotkacie się w sądzie, gdzie możesz wyjaśnić, że sądziłeś, że to
    jest zaległa wypłata, bo oni ci nie płacili.
    Skoro nie ma umowy, to możesz powiedzieć, że mieli ci płącić xxxx
    złotych i to jest właśnie to co mieli płacić.
    Tylko znajdź sobie dowody, że tam faktycznie pracowałeś.
    Na końcu możesz powiedzieć, że nie masz już z czego oddać bo wydałeś
    pieniądze w dobrej wierze, bo myślałeś, że ci się należą.
    Ne etapie wezwania do sądu na twoim miejscu przespacerowałbym się do
    prawnika.