  • Data: 2012-06-13 11:10:45
    Temat: Re: Poligamia w Polsce
    Od: Marek 'Qrczak' Potocki <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 00:02:53 -0700 (PDT), Adam Klobukowski napisał(a):

    > Pytanie całkowicie teoretyczne
    >
    > Załóżmy że z kraju w którym poligamia jest legalna i akceptowalna, przyjeżdża do
    Polski rodzina (dla uproszczenia: 1 mąż i 2 żony). Jak polskie prawo traktuje taką
    sytuację? Co jeśli osoby te zaczną się starać (i dostaną) o obywatelstwo?

    Słyszałem kiedyś o przypadku Kanady. Nie wiem na ile to prawda, ale...

    Jakiś szejk w ramach tego, że zainwestował tam sporo pieniędzy otrzymał
    obywatelstwo tego kraju. Teoretycznie od razu obywatelstwo mogła dostać
    jego żona i dzieci, ale tu pojawił się problem - gość miał dwie żony.
    Urzędnicy pogłówkowali i wymyślili taki algorytm:
    Przyznali obywatelstwo szejkowi, jego jednej żonie i dzieciom. Jako, że te
    dzieci były tej drugiej żony, to jej też to obywatelstwo przyznano. Tym
    sprytnym sposobem rząd wyłgał się od poligamii, a rodzina w komplecie mogła
    się do Kanady przenieść ;)

    --
    Pozdrawiam z Wrocławia
    Marek Potocki