  • 1. Data: 2012-06-13 09:02:53
    Temat: Poligamia w Polsce
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Pytanie całkowicie teoretyczne

    Załóżmy że z kraju w którym poligamia jest legalna i akceptowalna, przyjeżdża do
    Polski rodzina (dla uproszczenia: 1 mąż i 2 żony). Jak polskie prawo traktuje taką
    sytuację? Co jeśli osoby te zaczną się starać (i dostaną) o obywatelstwo?

    AdamK

  • 2. Data: 2012-06-13 09:25:07
    Temat: Re: Poligamia w Polsce
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-06-13 09:02, Użytkownik Adam Klobukowski napisał:
> [...]
    sytuację? Co jeśli osoby te zaczną się starać (i dostaną) o obywatelstwo?

    Jeśli będę się starać razem rodzinnie to nie dostaną.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-06-13 09:27:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.06.2012 10:18, januszek pisze:
    > Adam Klobukowski napisa?(a):

    > W miejsce "poligamia" wstaw np broń, narkotyki etc ;)

    Bzdury wypisujesz.

    Kodeks karny penalizuje _zawieranie_ związku (w Polsce) z kolejną osobą.

    Natomiast faktycznie ciekawe jak by się potoczyły sprawy, jakby ktoś
    taki chciał się w Polsce osiedlić - kary na pewno za to nie będzie, ale
    jak będą wyglądać spadki itepe... Na oko obie żony powinny być
    równoprawne...

  • 4. Data: 2012-06-13 09:46:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.06.2012 10:39, januszek pisze:

    > Poczekaj chwilę z atakowaniem mnie bzdurami i zastanów się co trzeba
    > zrobić aby małżeństwo zawarte za granicą (w kraju z którym Polska nie
    > zawarła odpowiedniej umowy) zostało zarejestrowane w Polsce.

    A gdzie inicjator wątku pisze o rejestracji związku?

  • 5. Data: 2012-06-13 10:18:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Adam Klobukowski napisa?(a):

> [...]
    > starać (i dostaną) o obywatelstwo?

    W miejsce "poligamia" wstaw np broń, narkotyki etc ;)

    j.

    --
    Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012
    będę bojkotował polityków i politykę!

  • 6. Data: 2012-06-13 10:39:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisa?(a):

  • 7. Data: 2012-06-13 10:58:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > zrobić aby małżeństwo zawarte za granicą (w kraju z którym Polska nie
    > zawarła odpowiedniej umowy) zostało zarejestrowane w Polsce.

    Trzeba stosowne dokumenty przedstawić. Nijak to nie stanowi przestępstwa. A
    jakbyś chciał ich ścigać za ten czyn za granicą popełniony - uprzedzam - to
    mozna ścigać tylko za czyny będące w miejscu popełniena przestępstwem.

  • 8. Data: 2012-06-13 11:10:45
    Od: Marek 'Qrczak' Potocki <b...@m...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 00:02:53 -0700 (PDT), Adam Klobukowski napisał(a):

> [...]
    sytuację? Co jeśli osoby te zaczną się starać (i dostaną) o obywatelstwo?

    Słyszałem kiedyś o przypadku Kanady. Nie wiem na ile to prawda, ale...

    Jakiś szejk w ramach tego, że zainwestował tam sporo pieniędzy otrzymał
    obywatelstwo tego kraju. Teoretycznie od razu obywatelstwo mogła dostać
    jego żona i dzieci, ale tu pojawił się problem - gość miał dwie żony.
    Urzędnicy pogłówkowali i wymyślili taki algorytm:
    Przyznali obywatelstwo szejkowi, jego jednej żonie i dzieciom. Jako, że te
    dzieci były tej drugiej żony, to jej też to obywatelstwo przyznano. Tym
    sprytnym sposobem rząd wyłgał się od poligamii, a rodzina w komplecie mogła
    się do Kanady przenieść ;)

    --
    Pozdrawiam z Wrocławia
    Marek Potocki

  • 9. Data: 2012-06-13 12:18:32
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisa?(a):

    > A gdzie inicjator wątku pisze o rejestracji związku?

    Bez takiej rejestracji, z formalnego punktu widzenia oni nie bedą
    traktowani jak małżeństwo.

    j.

  • 10. Data: 2012-06-13 12:34:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-06-13 12:18, Użytkownik januszek napisał:

    > Bez takiej rejestracji, z formalnego punktu widzenia oni nie bedą
    > traktowani jak małżeństwo.

    Głowy nie dam ale jesteś w błędzie.
    Rejestracja jest potrzebna kiedy nasz obywatel przywozi
    partnera/partnerkę którą poślubił gdzieś tam daleko poza
    EU i chce ją/jego zalegalizować.
    Jeśli dajemy azyl parze obcokrajowców z równie odległego
    kraju i oni deklarują się jako małżeństwo przyjmuje się
    to na słowo.