    From: bolero <s...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policyjni debile
    Date: Wed, 25 Jan 2006 01:55:02 GMT

    Hikikomori San wrote:

    > Hmmm... Niedziela... Hmmm... -20 stopni... Hmmm... taaaaaaa wtem
    > otwieraja sie drzwi i wysypuje si edzieciarnia...

    Co w tym dziwnego? Moga miec choinke. Mozna przewidziec?

    > A dzieci?

    Pomysl

    > Hm? A mnie sie wydawalo, ze policjanci tez nie strzelaja w biegu.

    Zle Ci sie wydawalo.

    > I oni
    > tez sie przygotowuja do oddania strzalu.

    tak, do weterynarza albo lwa. ;-)

    > Ale z racji potrzeby i sytuacji
    > robia to szybciej i inaczej niz mysliwy. Ktory przygotowujac sie do
    > strzalu ma po prostu nie sploszyc zwierzyny...

    > No to mamy zakas strzelania gdziekolwiek kolo czegokolwiek....

    prawie.

    A juz z pewnoscia nie na podworku przedszkolnym w pogoni za kim o kim
    _wydaje_sie_ ze _chial_ cos _drobnego_ ukrasc.

    > Jakis argument? Znaczy co, policjanci maja strzelac tylko do celow
    > nieruchomych? Czy jak?

    Tam gdzie jest ryzyko (nawet minimalne) nie moga.

    W USDA poradzono sobie z tym w ten sposob ze sa przepisy. Poscig autem
    moze byc podjety tylko w wyniku podejrzenia powaznego przestepstwa (jest
    lista), a strzelac nie wolno wsrod ludzi. Przepisy sa konkretne i debil
    ktory je naruszy nie tylko moze dostac dyscyplinarke, ale na dodatek
    otwiera sobie samemu droge do wyroku i placenia odszkodowania
    potencjalnej ofarze debilizmu. W koncu stzelajac na oslep dziala
    swiadomie nielegalnie.

    No i skonczylo sie gardoczenie.

    > To zalezy jaki las. Sa lasy gdzie w letni dzien sa tysiace osob, sa
    > przedszkola, gdzie w mrozne niedziele nia ma zywego ducha...

    Ryzyka sie nie udowadnia. Rozumiesz to?

    1% pewnosci = 99% ryzyka
    10% pewnosci = 90% ryzyka.

    Jedynie bezpieczenstwo mozna stwierdzic napewno. Cala reszta pozostaje
    ryzykiem.

    Kazdy powyzej IQ=12 potrafi przewidziec ze puste podworko przedszkolne
    nie oznacza ze w poblizu dzieci nie ma.

    > A jakby celem ruchomym byl tygrys biegnacy wlasnie upolowac sobie
    > dziecko?

    To wtedy dzielna policja powinna walic z uzi.

    > Oczywiscie. Ale minimalne w niedziele i przy takim mrozie.

    Wystarczy. Ryzyko jest. I ganianie debila podejrzanego o jakas
    drobnostke przez drugiego debila tego nie usprawiedliwa.

    > Oj ma wielkie znaczenie, czy bylo czy nie bylo. Bo gdyby bylo to rysyko
    > postrzelenia by istnialo.

    Ryzyko istnieje zawsze tam tam gdzie nie stwierdzono bezpieczenstwa.

    > A jak nie bylo - to takiego ryzyka nie ma.

    blad.

    > ze dziecko tam moze byc. Coz, ciebiebie moze, ze tak sugestywnie
    > napisze, *jebnac* meteoryt, teoretycznie i statystycznie - i mozesz
    > zginac... a jdnak meteoryty nie zabijaja ludzi co chwile...

    Prawdopodobienstwo meteorytu kolo przedszkola jest mniejsze niz dziecka.