    From: "RB" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja - uprawnienia podczas interwencji
    Date: Sat, 26 Mar 2005 13:17:21 +0100

    news:d21j3p$oot$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "RB" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Z tego co widzę, to problem polega na tym, że zbyt intuicyjnie działasz.
    > Jakbyś wezwał interwencje na sąsiada, który pracuje na silnikach na
    > postoju (to wykroczenie), to on byłby zagrożony, a nie Ty. Co do zespołu
    > rockowego, to po pierwsze sprawa jest ewentualnie w kompetencji ochrony
    > środowiska (hałas), a nie policji. Po drugie, to jest pewna różnica
    > pomiędzy ćwiczenie wydawania z instrumentów dźwięków przypominających
    > muzykę i związanej z tym jakiejś tam niedogodności dla otoczenia, a
> [...]

    A co z prawem do obrony ?
    Poza tym sąsiadowi zwracano uwagę, wzywano policję. Tak więc nie był
    nieświadomy.
    Jak policja przyjechała, to zdążyli ściszyć (pewnie najpierw zostali
    uprzedzeni o interwencji, nie jedyny przypadek), ale i tak było słychać w
    domu przy pozamykanych oknach. I policjant stwierdził, że jest ok, bo to
    dzień i nic nie może zrobić.
    I dlaczego niby sprawa zespołu rokowego nie jest w gestii policji? Czy jak
    się gra samemu, to policja nie ma nic do tego?
    Ta "związana z tym jakaś tam niedogodność dla otoczenia", to praktyczne
    pozbawienie całej naszej rodziny możliwości funkcjonowania - nie można ani
    nic robić, ani odpocząć, co najwyżej wynieść się z domu - tylko nie wiadomo
    na jak długo.
    Poza tym przecież mogę chyba sobie włączyć radio, czy telewizję na dworze.
    Czy jest gdzieś określona granica poziomu głośności? Czy każdemu, kto włączy
    na podwórzu radio należy się mandat? Jest jakaś granica mocy sprzętu? Czy na
    mocnym sprzęcie ciche słuchanie też jest wykroczeniem? Do jakiego poziomu?
    Ja rozumiem, że nie powinna przeszkadzać innym, ale mam prawo oczekiwać, że
    sąsiad też to rozumie. Jeżeli nie, to i ja chyba nie muszę.