  • Data: 2005-03-26 22:23:39
    Temat: Re: Policja - uprawnienia podczas interwencji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RB" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:d24mfb$had$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Czyli prawo do obrony mam, a do zemsty nie.
    > A jak niby taka obrona mogła by wyglądać?

    Z punktu widzenia oceny tego, jako obrony koniecznej, to już prędzej
    wyprawa z siekierą celu porąbania rzeczonego samochodu by przeszła.
    Choć oczywiście było by to przekroczenie obrony koniecznej i podlegało
    by również pod paragraf.

    Obrona konieczna ma zmierzać bezpośrednio do uchylenia zagrożenia.
    Wystawiając głośnik nic nie uchylałeś. W niczym nie zmniejszało to
    hałasu powodowanego przez sąsiada. No i z chwilą, gdy ten przestał
    hałasować, utraciłeś jakiekolwiek prawo do obrony koniecznej, bo nie
    było już naruszenia Twojego prawa.