  • Data: 2004-10-13 21:44:52
    Temat: Re: Policja a kontrola osobista
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    news:ckis05$njm$1@inews.gazeta.pl...

    > przegladanie kontaktow, smsow ? To jest juz moja prywatna korespondencja
    > wiec na jakiej podtsawie
    > na legitymacje moglby pierwszy lepszy ciec przegladac takie rzeczy?

    A tu masz rację. Jeśli oświadczysz policjantowi - nawet podczas przeszukania
    dokonanego z nakazem prokuratora albo sądu - że dana kartka papieru, dany
    przedmiot (telefon komórkowy, komputer) zawiera Twoją lub kogoś innego
    prywatną korespondencję, to policjantowi nie zostaje nic innego, jak
    przedmiot bez przeglądania spakować i oddać prokuratorowi. rzecz w tym, że
    wielokrotnie po pouczeniu osoba uznawała, że upoważnia policjanta do
    zajrzenia. Jak tam nic nie ma, to po prostu dla niej mniejsze zamieszanie.
    Prywatna korespondencja zwykle do sprawy nic nie ma. policjant na pewno tego
    czytać nie będzie. Tym bardziej zapisywać. Przejrzy pobieżnie, czy nie ma
    czegoś związanego ze sprawą i zostawi.