  • Data: 2004-10-15 09:33:44
    Temat: Re: Policja a kontrola osobista
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mowa była o przeszukaniu.

    "Czy policja podczas rutynowej kontroli ma prawo do przeszukania kieszeni
    mojej
    kurtki, wybebeszania rzeczy z portfela, czy zagladania do samochodu,
    schowka,
    bagaznika bez nakazu prokuratury?"
    :-)

    Przy kontroli osobistej, oczywiście, ze nie. Ale
    > zauważ, że Policjant ma prawo dokonać kontroli osobistej w razie
    istnienia
    > uzasadnionego podejrzenia popełnienia przez osobę poddawaną kontroli
    czynu
    > zabronionego pod groźbą kary, gdy kontrola ma na celu zabezpieczenie lub
    > ujawnienie dowodów albo rzeczy mających związek z realizacją czynu
    > zabronionego. Nie wiem jakiego to przestępstwa można dokonać wpisując
    > Kowalskiego do swojej książki telefonicznej w telefonie. A tylko takie
    > podejrzenie upoważniało by do przeglądania tej książki. W przeciwnym
> [...]

    a jezeli uzasadnione podejrzenie sie nie potwierdzi a ja sie pocuje w
    jakis sposob urazony tym ze obca
    osoba czytala moja prywatna korespondejce w moim telefonie, jest wtedy
    szansa ze policjant zostanie ukarany?

    P.