  • Date: Sat, 17 Apr 2004 12:52:04 +0200
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pogwalcenie praw??

    On 17/04/2004 10:29, bosz wrote :

    > Zanim "zaskarzysz gdzie trzeba" postaraj sie zrozumiec kobiete..
    > Wiesz co jej grozi gdy sprzeda "komu nie wolno" ?
    >
    > Idz do niej spokojnie i powiedz ze masz 18 lat,
    > pelna zdolnosc do czynnosci prawnych i chesz kupic to, co inni,
    > ktorzy rowniez skonczyli 18 lat.
    > Koledzy podali Ci tu jedyna podstawe prawna odmowy sprzedazy..

    Którą to podstawą jest wyłącznie wiek kupującego. Jego zdolność do
    czynności prawnych jest bez znaczenia -- skoro raczej zakup papierosów
    zawiera się w zakresie drobnych bieżących spraw życia codziennego.

    NB. Zasugerowałem małą zemstę, ponieważ wydaje mi się, że kioskarka nie
    sprzedała papierosów nie dlatego, że nie wiedziała ile ma lat Sebastian,
    ale dlatego, że Sebastian porusza się na wózku i w jej mniemaniu jest
    osobą fizyczną drugiej kategorii. Jeśli by problem był wyłącznie z
    wiekiem, to rozmowa byłaby jak zawsze: "proszę dowód". Kioskarka
    tymczasem odmówiła twierdząc jakoby że Sebastian pozostaje pod opieką
    rodziców i jako taki nie może kupować papierosów.

    Inaczej, kioskarka nie może odmówić sprzedaży papierosów osobie powyżej
    18 roku życia, w momencie kiedy wiek tej osoby nie ulega wątpliwości.
    Dlatego pisałem, żeby pójść do kiosku z dowodem osobistym (legitymacją,
    paszportem, książeczką wojskową lub innym dokumentem stwierdzającym wiek
    posiadacza) i podjąć kroki zmierzające do ukarania kioskarki dopiero
    kiedy odmówi sprzedaży osobie mającej ukończone 18 lat.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your