    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podział majątku po rozwodzie ze wskazaniem winnego
    Date: Fri, 10 Dec 2010 20:29:01 +0100

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości

    Przepraszam. Podałem za mało danych...
    Z długami to była taka bardzo dziwna sprawa.
    Oni już raz się kiedyś rozeszli. Ale wtedy to była separacja.
    Sąd przyznał jej alimenty, które mial placic on. Niestety on nie placil,
    wiec alimenty byly placone z funduszu alimentacyjnego.
    Trwalo to kilkanascie miesiecy. Pozniej sie zeszli spowrotem, i nagle
    okazalo sie, ze pieniadze, ktore szly z funduszu alimentacyjnego -
    obciazajace jego konto,
    sa ich wspolnym dlugiem. Czyli ona musiala oddac to, co wczesniej dostawala,
    bo on nie mial pieniedzy.
    Dodatkowo on gral w jakies gry hazardowe i sie zapozyczal, dodatkowo zlapali
    go w pracy na kradziezy paliwa - pracodawca zgodzil sie nie
    podawac sprawy na policje, ale go zwolnil dyscyplinarnie, i zarzadal zaplaty
    za paliwo. Dodatkowo mieli samochod na raty
    (zeby bylo jasne - to NIE był jakis nowy samochod, tylko stary opel kadet -
    raty wyniosly okolo 70zl miesiecznie)
    Dodatkowo na przyklad ja placilem przez kilka miesiecy ich oplaty (gaz,
    prad, raty za ten samochod itd), bo oni juz nawet na chleb ledwo wyrabiali.
    Wprawdzie to, co ja placilem, nie liczylo sie za bardzo, bo bylo to na
    zasadzie "jak kiedys bedziecie mogli, to mi zwrocicie", ale ona to
    traktowala
    jako dlug honorowy, ktory musi splacic (i po sprzedazy mieszkania oddala co
    do grosza - odsetek nie zadalem, bo nie jestem... ujem- traktowalem to jako
    pomoc przyjacielska, a nie okazje do zysku) . Itd itp...
    W ten sposob nazbieralo sie tyle dlugow, ze nie mieli szansy tego splacic.
    Tym bardziej, ze on nie mial pracy po dyscyplinarce, a ona pracowala w
    ZUS-ie, gdzie zarabiala kilkaset zlotych miesiecznie, a jeszcze byla trojka
    dzieci na utrzymaniu.
    Hipoteka nie byla obciazona, ale musieli sprzedac mieszkanie, zeby splacic
    te dlugi. Nie wszystko z tej sprzedazy poszla na splate dlugow.