eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPodwójne OC dla pojazdu - jak pozbyć się jednego ubezpieczyciela ? › Re: Podwójne OC dla pojazdu - jak pozbyć się jednego ubezpieczyciela ?
  • Data: 2009-03-24 17:51:28
    Temat: Re: Podwójne OC dla pojazdu - jak pozbyć się jednego ubezpieczyciela ?
    Od: Art <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Nabywam pojazd.
    > 2. Wypowiadam (list polecony) ubezpieczycielowi umowę OC.

    Wypowiadasz umowę ubezpieczenia nowo nabytego pojazdu?

    > 3. Zawieram nową umowę z nowym ubezpieczycielem.
    >
    > ... mija 8 miesięcy ...
    >
    > 4. Kontaktuje się ze mną windykacja pierwszego ubezpieczyciela celem
    > odzyskania należności za rok składkowy
    > 5. Składam reklamację na poczcie by mieć dowód, że jestem czysty.
    >
    > 6. Poczta Polska odpowiada na reklamację: LISTU NIE DORĘCZONO. ULEGŁ
    > ZAGUBIENIU.
    >
    > I co teraz ?

    Miałem podobną sytuację dosłownie kilka dni temu.
    Poleasingowe auto kupiłem w połowie grudnia we Wrocławiu.
    W momencie zapłaty firma sprzedająca życzy sobie aby napisał im
    wypowiedzenie umowy ubezpieczenia, dlaczego nie? Podpisuje to
    wypowiedzenie. Po przerejestrowaniu auta ubezpieczam je w innej firmie.
    Po dwóch miesiącach dostaję trzy pisma z PZU abym stawił się w lokalnym
    oddziale celem naliczenia nowej stawki...
    Czyli mimo wypowiedzenia "stara" umowa trwa nadal! Okazuje się, że
    sprzedawca ma bodaj 30 dni na dostarczenie wypowiedzenia, a nie nie
    zrobił tego w ustawowym terminie w związku z czym ubezpieczenie TRWA nadal!
    Mocno wkurwiony /obawiając się zapłaty ubezp. OC po raz drugi/ wykonuję
    kilkanaście telefonów, zaczynam pisac pisma itd.
    Jednak po krótkim czasie EUREKA! To wina sprzedawcy i TO ON BĘDZIE
    PŁACIŁ W DALSZYM CIAGU UBEZPIECZENIE!
    Udaję się na lokalnego oddziału PZU, tam przeliczają mi na nowo składkę
    i DOSTAJĘ 215 zł ZWROTU! :-)))
    Teraz auto jest ubezpieczone w dwóch różnych firmach z powodu bałaganu
    w firmie CAREFLEET Wrocław.