  • Data: 2007-03-17 13:54:53
    Temat: Re: Podsłuch w pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:etg6jt$1ta$1@atlantis.news.tpi.pl pawel

    > czy mozna mu
    > podsluchiwac nasze prywatne rozmowy w pracy? czy w pracy mozemy
    > rozmawiac na tematy prywatne czy tylko firmowe?
    Temat trzepany wiele razy i od strony tajemnicy komunikowania się i od
    strony moralnej. Właściwie bez jednoznacznych klarownych wniosków natury tak
    ogólnej jak i szczwegółowej; być może polskie prawo nie nadąża za rozwojem
    zastosowań środków technicznych.
    Przeczytaj sobie obowiązujący was regulamin pracy. Zabrania on prowadzenia
    podczas pracy rozmów "prywatnych"?
    Co to są w ogóle rozmowy "prywatne"? IMO nie mają sensu próby klasyfikowania
    rozmów na prywatne i służbowe, bo zawsze znajdzie się szeroki obszar tematów
    "z pogranicza", i co wówczas?

    > czy mozna cos z tym zrobic ?
    Wg mnie niewiele. Może "bierny opór", teksty w stylu "pogadamy potem, bo
    może jakaś menda podsłuchuje", "napisz mi na kartce bo włazidupy ponoć
    nagrywają" poprawią wam samopoczucie.
    Przy pewnej pomysłowości każda broń może się okazać obosieczna.

    > nie wiem czy rozmowy w pomieszczeniach sa nagrywne ale sam fakt
    > ze wiemy o istnieniu tych urzadzen budzi niepokoj
    I o to frajerskiemu szefostwu chodzi. Jak chcesz, możesz za każdym razem
    kiedy do pokoju wchodzi szef, albo za każdym razem gdy masz z nim rozmawiać
    pomanipulować coś ostentacyjnie przy swojej komórce - może włączasz
    dyktafon, a może nie... ;))
    To są wszystko trochę szczeniackie zagrania i osobiście ich nie lubię, ale
    skoro poziom drugiej strony umożliwia stosowanie tylko takich metod - cóż,
    trudno, trzeba to trzeba.

    --
    Jotte