eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPodawanie NIPu organom nie mającym nic wspólnego z podatkami › Re: Podawanie NIPu organom nie mającym nic wspólnego z podatkami
  • Data: 2011-06-01 11:03:55
    Temat: Re: Podawanie NIPu organom nie mającym nic wspólnego z podatkami
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl>

    > Widzę co z nią robi, ile razy przeciąga przez terminal (o ile akurat
    > terminal nie obsługuje czipów). No i kiedy wpisuję PIN, na wyświetlaczu
    > widzę kwotę. Moja karta zawsze woła o PIN. Jedyny raz kiedy mój TŻ musiał
    > się podpisać w ciągu ostatnich pewnie 5 lat, to było na kwitku z żelazka
    > (jeszcze bywają), który zresztą sam wypełnił i odbił, bo dziadek w
    > sklepiku nie umiał a jego syn akurat wyszedł.

    Ty kompletnie nie rozumiesz jak to działa i na czym polega bezpieczeństwo
    twojej karty. Może Ci ten terminal wyświetlać kwotę i wymagać PIN'u tylko
    jak to będzie terminal złodzieja to uporaszczając, pobierze kwotę np 10x
    większą, kartę skopiuje a PIN zapisze w pliku. Tylko zaufaniu do sprzedawcy
    (a nie terminala) zawdzięczasz, że tak nie jest. Aby karta zapewniała
    bezpieczeństwo musiałabyś płacić swoim terminalem albo komunikować się z
    takim w sposób bezpieczny.

    > Swoją drogą ciekawe podejście - nie ma sensu minimalizować
    > niebezpieczeństwa oszustwa, skoro nie można go wyeliminować w 100%

    A gdzie tu minimalizowanie niebezpieczeństwa ?!

    > Domyślam się że nie używasz kart? Przy takim podejściu byłoby to
    > szaleństwem albo czystą głupotą.

    W życiu nie miałem problemu z powierzeniem kelnerowi karty w normalnym
    lokalu. Jest po prostu kompletną niedorzecznością ograniczanie dostępu do
    karty jak za chwilę się ją udostępnia. Co miałoby pomóc "dam, ale za chwilę"
    ???