eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPodawanie NIPu organom nie mającym nic wspólnego z podatkami › Re: Podawanie NIPu organom nie mającym nic wspólnego z podatkami
  • Data: 2011-06-01 08:25:37
    Temat: Re: Podawanie NIPu organom nie mającym nic wspólnego z podatkami
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 1 Jun 2011, Maddy wrote:

> [...]
    odpisy_na_karcie_i_potwierdzeniu_zaplaty__Bank.html

    Dzięki.

    > Tak na marginesie - człowiek trochę jeździ po świecie i jeżeli np. w
    > restauracji terminal nie jest przenośny, to jestem proszona o podejście.
    > Podobnie jest zresztą w Polsce.
    >
    > W jakieś odludnej greckiej tawernie to nawet do kuchni mnie poproszono, bo
    > tam stał terminal. Poproszona, nie ja się upominałam.
    > Podaję kartę, a właścicielka jej
    > nie bierze do ręki

    Otóż to.

    > tylko mnie zaprasza "on
    > the back" (gringlish jest uroczy) i dopiero tam przy terminalu bierze kartę.

    W zeszłym tysiącleciu byłem świadkiem, jak w restauracji kelner po zgłoszenia
    przez klienta chęci zapłaty przyholował przenośny terminal (już nie pamiętam,
    czy na kabelku czy to jakoś radiowo było).
    W Polsce.

    I jedyne co od tego czasu nastąpiło, to gwałtowne obniżenie jakości
    obsługi oraz (akceptowanych przez posiadaczy kart!) zachowań w postaci
    wyciągania im karty z ręki.

    > Ta kobitka pewnie zapamięta lekcję za 120 euro na całe życie.

    Inna sprawa, że ze względu na podrobuiony podpis jest to ewidentne
    oszustwo i teza o "niskiej szkodliwości społecznej" powoduje co
    najmniej moje zdziwienie.
    Ale faktu, że wypuszczanie karty z rąk czymś normalnym nie jest
    w niczym to oczywiście nie zmieni.

    pzdr, Gotfryd