  • Data: 2009-05-06 15:30:17
    Temat: Re: Podatek ze sprzedazy mieszkania
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    Adramelech pisze:
    > Maverick <m...@p...fm> Odpowiedz na

    > W ogóle? Bo to ma być tak. Jak kupuje za całość nowe mieszkanie. Moja matka
    > miała 75% warotości, ja 25%. Ja te moje 25% i 75% chce przeznaczyć na zakupu
    > nowego mieszkania. Ale czy moja matka, która nie kupuje nowego mieszkania,
    > nie będzie musiała zapłacić podatku?
    Dobrze kombinuejsz ale nie do końca ;)
    Ja tu widzę 3 czynności:
    - sprzedaż mieszkania (które było >5lat własnością) przez 2
    współwłaścicieli, oboje nie płacą (z powodu >5 lat) podatku z tej operacji.
    - darowizna _kwoty_ (tych 75% wartości mieszkania) przez matkę ... tobie
    (dobrze, bo w 1szej grupie podatkowej) lub dziewczynie twojej (gorzej,
    bo to obca osoba) i konieczność (zależnie od tego komu i ile się daruje)
    zapłacenia podatku z darowizny...
    - zakup mieszkania - tu może US się spytać "zyskałeś te 25% w gotówce za
    sprzedaż poprzedniego, a skąd reszte kasy miałeś/miała
    współwłaścicielka? (twoja dziewczyna)". Jeśli nie będzie opodatkowanej
    darowizny itd z punktu poprzedniego, to może być cienko z tłumaczeniem się

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173